رضوی: تسهیلات اداری بیشترین سهم را در بهبود فضای کسب و کار دارد

همایش نقش پست بانک ایران در حمایت از اشتغال پایدار با حضور دکتر رضوی معاون امور روستایی و عشایر ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش نقش پست بانک ایران در حمایت از اشتغال پایدار در حال برگزاری است. دکتر رضوی معاون امور روستایی و عشایر ریاست جمهوری در این مراسم گفت: مساله ی حل مشکل اشتغال یک معضل مهم اجتماعی، سیاسی و امنیتی است هم چنین در کتاب شهید مطهری دو داستان نقل شده است که با نام حکومت نبوی و حکومت علوی شناخته می شود.

او ادامه داد: پیامبر اکرم اعتقاد داشتند آزادترین مردم، بی نیازترین آن ها است که در کنار این موضوع پیامبر علاوه بر بوسه ی دستان حضرت زهرا همواره دستان کارگران را بوسه می زد هم چنین حضرت علی هم فرمودند اگر نیاز هر شخص را برآورده کنی، امین او خواهی بود.

رضوی افزود: حضرت امام خمینی هم فرمودند عرقی که از جبین کارگران در راه تولید ریخته می شود؛ پاداش مجاهدت در راه خدا را دارد.

معاون روستایی و عشایر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بحث اشتغال را باید در ۳ شاخه ی تسهیلات اداری، تسهیلات مالی و تکریم ارباب رجوع در نظر بگیریم. در حال حاضر تسهیلات اداری بیشترین سهم را در بهبود فضای کسب و کار دارد و ۶۴ درصد از سهم بهبود فضای تولید و اشتغال به این بخش برمی گردد.

او ادامه داد: تکریم ارباب رجوع با ۲۰ درصد و تسهیلات مالی با ۱۶ درصد سهم کمتری را در بهبود فضای کسب و کار به خود اختصاص داده اند یعنی تسهیلات مالی کمترین سهم را در بهبود تولید و اشتغال دارد اما با این وجود نباید نقش تسهیل کنندگی تسهیلات مالی را نادیده گرفت.

رضوی با بیان اینکه استان های تهران، یزد، کرمانشاه و مازندران بیشترین مبالغ تسهیلات مالی را دریافت کرده اند افزود: قرار است با توجه به ظرفیت های موجود هراستانی اشتغال بیشتری داشته باشد از مجموعه ی عوامل آن استن توسط معاون اول رئیس جمهور تقدیر به عمل آید.

او گفت: سالانه ۹ میلیون تن گندم در روستاهای کشور تولید می شود که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در این زمینه وجود دارد که این موضوع ضرورت ایجاد یک بانک اختصاصی برای روستاییان را نشان می دهد که نظر من این است که با توجه به شعب فعال روستایی پست بانک را به عنوان بانک اختصاصی روستاییان در نظر بگیریم.

رضوی تصریح کرد: کارت های اعتباری که قرار است در اختیار روستاییان قرار بگیرد می تواند به کمک پست بانک پول های ریز مردم را جمع کند و با این کار اشتغال بهبود یابد.

انتهای پیام /

کد خبر: 962938

وب گردی

وب گردی