تلاش سایپا در بهبود کیفیت و تولید یک حرکت جهادی است

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا،‌ در نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشکلات موجود در این صنعت آگاه و سپس در جمع ایثارگران و فرزندان شاهد این گروه خودروساز حضور یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا در طول 8 سال جنگ تحمیلی با مقاومت و از خود گذشتگی توانستند دشمن را از پا درآورند گفت: با ایثار و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در طول جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

او گفت: بعد از جنگ تحمیلی، تلاش برای آبادانی کشور آغاز شد و خانواده های شهدا و ایثارگران در آن زمان هم بسیار تلاش کردند و برای آبادانی کشور همه گونه زحماتی را تقبل کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر هم در جبهه نبرد اقتصادی هستیم و وظیفه بسیار مهمی در این زمینه بر عهده همه مردم به خصوص ایثارگران و خانواده های شهدا است.

او گفت: در شرایط تحریم که از سوی امریکا برای کشورمان ایجاد شده، خانواده شهدا و ایثارگران باید با تلاش بیشتر، ادامه دهنده راه شهدا باشند و خون شهیدان خود را پاس دارند. فرزندان شهدا باید با کار و فعالیت خود در زمینه های مختلف جواب محکمی به زیاده خواهی امریکا بدهند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امریکا در زمان جنگ نتوانست حریف مردم ایران شود و در جنگ اقتصادی هم نمی تواند هیچ کاری بکند چراکه ملت ما ملتی مسلمان، شجاع، فداکار و ایثارگر است. البته باید تمامی واحدهای صنعتی جهادگونه در این برهه حرکت و نیاز کشور را برآورده کنند و امسال تلاش سایپا در بهبود کیفیت و تولید یک حرکت جهادی است چراکه با برنامه حرکت کرده و توفیق داشته و باید این روند را ادامه دهد چون راه پر فراز و نشیبی خواهد داشت.

او گفت: مکتب مردم ایران برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله(ع) و بر اساس ایثار و شهادت است و در مسیر خود با هدایت های مقام معظم رهبری توانسته راه خود را به سلامت ادامه دهد و با فداکاری و تلاش می توانیم از این برهه حساس نیز گذر کنیم.

شهیدی با تاکید بر اینکه دشمن اشتغال کشور را هدف گرفته گفت: دشمن به دنبال ایجاد مشکل در صنعت و اقتصاد کشور است چراکه با تعطیلی بنگاه های تولیدی کشور، اشتغال دچار مشکل می شود، بر همین اساس باید با تلاش بیشتر و برنامه ریزی مانع از رسیدن دشمن به این خواسته اش شویم و با رهنمودهای دلسوزانه رهبری، مدیریت دولتمردان و تلاش همه مردم از این برهه حساس گذر خواهیم کرد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه رشد و تعالی کشور وابسته به مسایل اقتصادی است و صنعت کلید اقتصاد است، نگاه دولت به صنعت و به خصوص صنعت خودروسازی به صورت صد در صد حمایتی است، علاوه بر این مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید داشتند و باید همه مردم با همدلی این وضعیت را پشت سر بگذاریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق قانون، باید برای ایثارگران بالای 60 درصد خودرویی تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد که با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم از خودروهای گروه سایپا برای این منظور استفاده شود و امیدواریم بتوانیم خودرویی برای آنها از محصولات گروه سایپا انتخاب و در اختیارشان بگذاریم.

در این برنامه همچنین مهندس محسن جهرودی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد گروه سایپا، به بیان تاثیر این گروه خودروسازی در اقتصاد کشور و مبحث اشتغال پرداخت.

او گفت: گروه سایپا در 7 ماه گذشته با برنامه ریزی هدفمند توانسته تولید محصولات خود را افزایش دهد و پس از سالها به عنوان بزرگترین خودرو ساز خاورمیانه معرفی شود که این مهم با تلاش شبانه روزی همه همکاران و تنها در دو شیفت کاری صورت پذیرفته است که نشان از پتانسیل بالای گروه سایپا دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به استراتژی تعریف شده در گروه سایپا گفت: این استراتژی بر سه اصل قرار گرفته که شفافیت مالی، تکمیل سبد محصولات و حفظ کرامت انسانی کارکنان مورد نظر است.

او گفت: در حوزه شفافیت مالی امیدواریم بتوانیم ببرای سهامدارانمان از لحاظ قیمت سهم و سود سهام اقدامات مناسبی انجام دهیم، همچنین در خصوص تکمیل سبد محصولاتمان نیز برنامه ای در دستور کار قرار گرفته که بتوانیم در آینده ای نه چندان دور در تمام کلاس های خودرویی، محصولی جهت عرضه به بازار داشته باشیم.

جهرودی با اشاره به مشکلاتی که در این برهه زمانی و از سوی امریکا با تحریم برای ایران ایجاد شده، گفت: خوشبختانه از فروردین ماه امسال و پیش از آغاز تحریم ها،‌ ستاد تدابیر ویژه در گروه سایپا ایجاد شده و هماهنگی های لازم در آن ایام صورت گرفته و بر همین اساس توانسته ایم بسیاری از قطعات و لوازم مورد نیاز جهت تولید محصول را پیش از تحریم ها خریداری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 962956

وب گردی

وب گردی