350میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت و معدن مصوب شد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 350 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از آغاز امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ افروز بهرامی در گفت وگویی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی به 23 پروژه مربوط می شود که مراحل انتخاب زمین، ثبت شرکت و مجوز سرمایه گذاری را طی کرده است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: عمده این سرمایه گذاری ها از سوی شرکت های فرانسه، آلمان، ترکیه، هلند و اتریش انجام شده و در زمینه تولید مکمل های غذایی، محصولات ساختمانی، اوراق فشرده چوبی، کنسانتره میوه، کولر خودرو و شمش بیلت فولاد است.
وی یادآوری کرد: اسفندماه پارسال نیز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، معدن و تجارت نهایی شد که البته مجوزهای نهایی آن در فروردین امسال اخذ شد.
بهرامی بیان داشت: در چهار ماه نخست امسال فعالان خارجی بخش صنعت و معدن 307 میلیون دلار ارز در قالب سود سهام شرکت و اقساط تسهیلات دریافت و از کشور خارج کردند که این موضوع کاملا قانونی است. این شرکت ها با مبلغ های دریافت شده به ازای سود خود، دوباره سرمایه گذاری نکرده اند.

** تصویب 3.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع تصویب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت از آغاز سال 1396 تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون دلار بود که سهم دولت دوازدهم از آن به سه میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد.
به گفته بهرامی، از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون چین، ایرلند و عراق بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور ما را به خود اختصاص دادند که استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران بیشترین جذب این سرمایه را داشتند.
این مسوول چندی پیش به ایرنا گفته بود: بر پایه گزارش سال 2016 کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، ایران از رشد 64 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده است.

منبع: ایرنا

400

کد خبر: 962975

وب گردی

وب گردی