کاخ سفید از طرح های اقتصادی توافق قرن خبر داد

یک مقام مسئول در کاح سفید اعلام کرد توافق قرن شامل پیشنهادات اقتصادی گسترده ای برای حل نزاع فلسطینی –- اسرائیلی می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کاخ سفید اعلام کرد: طرح رئیس جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی - اسرائیلی مشهور به توافق قرن شامل طرح های اقتصادی قدرتمندی برای کمک به حل این مسئله می‌ شود.

یک مسئول در کاخ سفید امروز پنجشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: نمایندگان رئیس جمهور آمریکا همچنین در خصوص مجموعه ای از پیشنهادات جزئی تا کنون مشغول به مذاکره و کار با طرف های مورد نظر هستند.

تاکنون موعد رسانه ای شدن توافق قرن اعلام نشده و ترامپ امیدوار بود در زمان سپری شده از سال جاری آن را اعلام کند اما تصمیم وی برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر باعث تنش هایی در منطقه شد.

این مسئول آمریکایی افزود: نمایندگان آمریکا از رهبران منطقه می خواهند مطالبات خود برای قبول این طرح در خصوص مسائل اختلافی که مورد قبول طرف مقابل نیز باشد را ارائه نمایند.

کاخ سفید از ارائه هرگونه جزئیاتی در خصوص توافق قرن به دلیل عدم بروز هر گونه گمانه زنی درخصوص این طرح قبل از اعلام آن خودداری کرد.

فلسطینی‌ ها می‌گویند آنها به دولت ترامپ به عنوان یک واسطه عادل اعتمادی ندارند و با از ابتدای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی واشنگتن در دسامبر گذشته با توافق مخالفت کرده‌اند.

پیشنهادات ترامپ نتیجه تلاش های دیپلماتیک فراوان در کشورهای منطقه بوده است که توسط جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ و همچنین جیسون گرینبلات نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه انجام شده است.

تلاش‌ های روسای جمهور پیشین آمریکا برای مذاکره جهت برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین به دلیل وجود اختلافات در خصوص قدس و مرزها با شکست مواجه گردیده است.

کد خبر: 962994

وب گردی

وب گردی