شفر: استقلال 3 ماه فرصت داشت با تیام مذاکره کند/ برای سومین ستاره آسیا آماده‌ایم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه، چهار هفته پیش از طرف باشگاه اعلام شد که من لیست بازیکنان خارجی را نداده‌ام، اما این مسئله درست نیست و من لیست را داده بودم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان در هفته نخست لیگ برتر، اظهار داشت: خوشحالم دوباره شما را می‌بینم. دلم برای‌تان تنگ شده بود، مخصوصاً شما خبرنگاران. یادتان هست که بعد از بازی با ذوب‌آهن (آخرین بازی استقلال در فصل گذشته) چقدر چهره‌ام خوشحال بود. مشخص بود که باید با همان خوشحالی برمی‌گشتم. الان همه مانده‌اند و دو بازیکن بیشتر داریم و آماده قهرمانی آسیا و کسب ستاره سوم هستیم! با این وضعیت چه چیزی باید بگویم؟!

وی با انتقاد از جدایی بازیکنان کلیدی استقلال از این تیم گفت: سیدمجید حسینی، امید ابراهیمی و امید نورافکن از جمع ما جدا شدند و روزبه چشمی و شجاعیان مصدوم هستند. از این شرایط خیلی خوشحال نیستم. الان تیم ما بازیکنان جوان و با استعدادی دارد، اما این بازیکنان نیاز به بازیکنان بزرگ در تیم دارند. شرایط الان راحت نیست. راحت نیست بازیکنانی چون صیادمنش، آذری و آقایی از همان بازی اول مقابل 50، 60 هزار نفر بازی کنند. ما باید دوباره از اول شروع کنیم.

شفر همچنین گفت: می‌خواهم با هواداران‌مان صحبت کنم. آنها باید برای دیدار فردا یار دوازدهم ما در زمین باشند. ما بیشتر از گذشته به آنها نیاز داریم. آنها باید به بازیکنان جوان این شانس را بدهند که اگر اشتباهی مرتکب شدند فشاری به آنها نیاورند. بازیکنان جوان ما باید روزبه‌روز بهتر شوند. ما اردوی خوبی را در ترکیه پشت سرگذاشتیم. بازی‌های تدارکاتی، هتل و غذای خوبی آنجا بود. همه بازیکنان فصل گذشته با تمام توان کار کردند. ما مربی بدنسازی را از آلمان آوردیم که آمادگی جسمانی بازیکنان را بالا ببرد. اکنون او حضور ندارد و باید دوباره از نو شروع کنیم. از طرفی فردا بدون بازیکنان خارجی لیگ را شروع خواهیم کرد.

سرمربی استقلال ادامه داد: این اطمینان را به تیمم می‌دهم که پشت آنها و پشت بازیکنان جوان هستم. مشخص نیست که فردا چه بازیکنانی به میدان می‌روند. بعد از این کنفرانس برای ثبت قرارداد می‌رویم و امیدواریم همه چیز خوب پیش برود. این شرایط برای من عجیب نیست. در گذشته هم چنین شرایطی را تحمل کرده‌ام، اما در حال حاضر نمی‌توانم به بازیکنانم بگویم که شانس بالایی برای قهرمانی لیگ داریم، چون باعث می‌شود فشار زیادی روی شانه‌های بازیکنان به وجود بیاید. ما دنبال بازیکن جدید هستیم، اما در حال حاضر این کار راحت نیست.

وی خاطر نشان کرد: شرایط تیام را نمی‌دانم. شاید چند روز دیگر جواب قطعی بدهد. باشگاه سه ماه فرصت داشت تا با تیام صحبت کند، اما ما فردا بازی داریم و تیام اینجا نیست.

شفر ادامه داد: مدیران باشگاه عوض شده‌اند و فکر می‌کنم بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. مطمئنم این اتفاقات می‌افتد، اما در حال حاضر مشکلاتی داریم. دوباره از هواداران درخواست می‌کنم که تیم‌شان را حمایت کنند، چون تیم الان نیاز به حمایت آنها دارد. ما بهترین هواداران دنیا را داریم. امیدوارم فردا شروع خوبی برای ما باشد هر چند که خیلی از بازیکنان را نداریم.

وی در مورد عدم جذب بازیکن خارجی نیز عنوان کرد: سه، چهار هفته پیش از طرف باشگاه اعلام شد که من لیست بازیکنان خارجی را نداده‌ام، اما این مسئله درست نیست و من لیست را داده بودم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه در صفحه شخصی‌اش به یکی از هواداران پاسخ داده که چه بازیکنانی را می‌خواهد، گفت: 11 ماه است که اینجا حضور دارم و بارها گفته‌ام که راجع به شایعات صحبت نمی‌کنم. می‌توانم در مورد نفت، خاویار و ... صحبت کنم، اما در مورد شایعات نمی‌توانم صحبت کنم. باز هم می‌گویم که من اسامی بازیکنان خارجی را داده بودم.

شفر درباره وضعیت بویان و وریا غفوری نیز تصریح کرد: فکر نمی‌کنم بویان برگردد. با دکتر نوروزی در مورد وریا صحبت می‌کنم و امیدوارم بتواند برای ما بازی کند. روز گذشته در تمرین حضور نداشت، اما امیدوارم امروز به محل تمرین بیاید.

وی در رابطه با جدایی چند بازیکن از استقلال گفت: پنج دقیقه پیش گفتم که ما تمرینات خوبی را برای تقویت آمادگی جسمانی بازیکنان پشت سرگذاشتیم. زمین تمرینی خوبی هم در ترکیه بود، اما اخباری که از تهران به ما می‌رسید خیلی خوب نبود. ما در آسیا به جمع هشت تیم برتر رفتیم، قهرمان جام حذفی شدیم و بازی‌های خوبی هم در لیگ برتر انجام دادیم. بازیکنانی چون مجید حسینی، امید نورافکن، روزبه چشمی و امید ابراهیمی و همچنین سایر بازیکنان بازی به بازی بهتر شدند. این موضوع برای تیم ملی هم خوب بود که چنین بازیکنانی داشته باشد. ابراهیمی بهترین بازیکن تیم ملی و استقلال بود. مجید حسینی بهترین دفاع بود و چشمی هم بعد از بازی اول تیم ملی در جام جهانی 2018 مصدوم شد. به همین خاطر بود که باشگاه‌هایی از قطر و ترکیه بازیکنان ما را خواستند.

این مربی آلمانی همچنین خاطر نشان کرد: ما یکی دو ماه دیگر با السد بازی داریم که تیم قوی‌تری است. فوتبال قطر و همچنین باشگاه السد خوشحال هستند که ابراهیمی در قطر حضور دارد و بازیکن استقلال نیست. به مدیرعامل باشگاه گفته‌ام که مجید حسینی باید بماند و اگر باشگاهی او را می‌خواهد باید پول زیادی بپردازد. حسینی 22 ساله است و آینده خوبی خواهد داشت و ما نمی‌توانیم با مبلغ ناچیزی بگوییم برود. طبیعی است که دنبال بازیکنان خوب بیایند. ابراهیمی بازیکن آزاد بود که رفت و برای او بهترین آرزوها را دارم. در 10 ماه گذشته که در استقلال حضور داشتم او خیلی خوب بود و فرمانده تیم من. جایزه‌ای که در مراسم برترین‌ها به او اختصاص داده شد، درست بود. بار دیگر تأکید می‌کنم که بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه اگر لیست بازیکنان خارجی را به باشگاه داده بود، چرا زودتر به هواداران اطلاع‌رسانی نکرد تا آنها نیز در جریان قرار بگیرند، گفت: من نمی‌توانم در بازار فریاد بزنم که لیست داده‌ام! من با مدیرعامل جدید و دستیار ایشان صحبت کردم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

شفر در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «یک نفر از باشگاه استقلال کلاهبرداری کرده است؟»، گفت: ما نمی‌توانیم به این مسائل پاسخ دهیم.

وی در پاسخ به طرح موضوعی مبنی بر اینکه استقلال با جدایی تیام و علی قربانی خط حمله ضعیفی دارد، گفت: در کنار بازیکنی چون روح‌الله باقری، ما اللهیار صیادمنش را داریم که بازیکن بااستعدادی است. باید به او کمک کنیم که سطحش بالاتر برود. استقلال یکی از بزرگترین‌ تیم‌هاست و هر بازیکنی که می‌آید باید با شرایط آن کنار بیاید. وقتی در بازی با السد قطر قرار باشد 90 هزار نفر بیایند برای بازیکنان جوان خیلی سخت است که از باشگاه‌های کوچک بیایند و آماده بازی‌های اینچنین سختی شوند. من بازیکنی چون مهمت شول را داشتم که جوان بود، اما او بعدها سخت کار کرد و بازیکن ملی شد. بنابراین اکنون نمی‌توانم به صیادمنش بگویم برو و بازی کن. هواداران متوجه هستند که شرایط ما به چه صورت است هر چند ما در مقابل هواداران مسئولیت داریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین در مورد جذب الحاجی گرو گفت: نمی‌دانم!

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افتخاری گفته است که قرارداد او در ابتدا 350 هزار دلار بوده، اما بعدها زیاد شده، گفت: خوشحالم که در ایران نمی‌توانم رسانه‌ها را بخوانم. این برای آدم‌هایی خوب است که خیلی صحبت نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، دیدار تیم‌های استقلال و پیکان از ساعت 20:45 فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌‌شود.

604

کد خبر: 963015

وب گردی

وب گردی