دستور رهبر انقلاب برای آموزش بدون تبعیض دانش آموزان خارجی

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب به یک نکته بسیار مهم اشاره می کنند، دانش آموزان اتباع باید مانند دانش آموزان ایرانی آموزش ببینند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عدالت آموزشی وجوه مختلفی دارد و شاید یک وجه مهم آن عدم تبعیض قومی، نژادی و مذهبی در آموزش باشد. آموزش رایگان و برابر، فرصت را برای بروز استعدادها فراهم می کند.

یکی از مسائل مهم در ایران، وجود تعداد زیادی از اتباع کشور افغانستان است که به دلایل مختلف، فرصت تحصیل را از دست می‌دادند و برای مهاجرانِ بدون مدرک، منع آموزشی وجود داشت.
اما سال 94 را باید سال تحول در تحصیل دانش آموزان افغانستانی در ایران دانست. در بهار این سال، دستور رهبر انقلاب در خصوص آموزش دانش آموزان افغانستانی منتشر شد؛ «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند» این دستور کوتاه اما سرنوشت ساز است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز ابعاد دیگری از ملاحظات رهبر انقلاب در خصوص دانش آموزان افغانستانی را بیان کرد. غلامرضا کریمی با اشاره به آموزش مدیران مدارس برای چگونگی تعامل با دانش آموزان اتباع، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند تا دانش آموزان اتباع باید مانند دانش آموزان ایرانی آموزش ببینند؛ چراکه این افراد در این کشور زندگی می کنند و بروز رفتارهای غلط و نسنجیده، زندگیشان را با مشکلات زیادی همراه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963021

وب گردی

وب گردی