درخواست کره شمالی برای پایان رسمی جنگ کره

رسانه های کره شمالی خواستار پایان یافتن رسمی جنگ کره شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، براساس اعلام آژانس خبری «یونهاپ»، رسانه های کره شمالی خواستار افزایش تلاش ها برای ایجاد «صلح دائمی» برای جلوگیری از درگیری های آینده شدند.

در مطلبی که در پایگاه های اینترنتی «اوریمینژوکیری» دولت کره شمالی منتشر شده، آمده است:«نمی‌توان یقین داشت که وضعیت فعلی به سمت یک درگیری پیش نمی‌رود. راهکار اساسی برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیت بغرنجی، کنارگذاشتن توافق آتش‌بس و اعلام پایان رسمی جنگ کره است.»

وضعیت دشوار میان کره شمالی و کره جنوبی از زمان جنگ کره در سالهای 1950 تا 1953 با دیدار رهبران دو کشور در ماه آوریل سال جاری وارد مرحله جدیدی شده است.

رهبران دو کره پس از دیدار تاریخی خود طی نشست مطبوعاتی مشترک بر تلاش خود برای جلوگیری از وقوع درگیری در شبه جزیره کره تاکید کرده بودند.

جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» بود که در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ با ورود نیروهای تحت فرمان حکومت کمونیستی «کیم ایل سونگ» به بخش جنوبی آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.از آن زمان دو کره در حالت نه جنگ ، نه صلح به سر می برند.

کد خبر: 963026

وب گردی

وب گردی