برهم‌زنندگان امنیت اقتصادی باید مجازات شوند

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: باید دادگاه جنگی اقتصادی ایجاد شود و پرونده برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشور در اولویت بررسی قرار بگیرد و مفسدان اقتصادی با سرعت محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه تهران، در ابتدای سخنانش ضمن معرفی خود گفت: اینجانب دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده دفتر تحکیم وحدت توفیق دارم چند دقیقه‌ای با شما عزیزان انقلابی در خصوص مسائل اساسی و اولویت‌دار کشور سخن بگویم.

وی اضافه کرد: به‌خوبی می‌دانیم که کالبد جمهوری اسلامی از بدو تولد در تیررس عداوت‌ها و دشمنی‌های استکبار شرق و غرب قرار داشته است و در میدان‌های متعدد جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی زخم‌هایی به خود دیده است و با مشکلات متعددی روبرو بوده است اما بگذارید صریح بگوییم که از منظر ما‌، این ضربات و زخم‌های فرود آمده بر پیکر نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمن خارجی، به تنهایی هرگز کاری نبوده است و اگر چنان چه دقیق‌تر به صحنه بنگریم و به‌دنبال ریشه مشکلات و عامل زخم‌های اساسی جمهوری اسلامی باشیم آن را در داخل کشور و آن هم در نحوه مدیریت مسئولین خواهیم یافت.

نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: مردم عزیز و انقلابی، امروز یکی از موضوعات اساسی شناخت مسئولینی است که نحوه مدیریت آنان هیچ قرابتی با اسلام و انقلاب و مبانی فکری امام(ره) و رهبری ندارد. امروز ما با مسئولینی مواجه هستیم که در راس امور اجرایی کشور قرار دارند اما به جای خدمت به مردم صرفا به دنبال سیاسی بازی‌اند و از اینکه 9صبح سر کار بروند و 4 عصر به خانه برگردند و در اوج فشار معیشتی بر مردم، به تله کابین بروند و عکس بگیرند هیچ ابایی ندارند. ما با مسئولینی مواجه هستیم که سخت کار می‌کنند اما نه برای مردم بلکه صرفا برای خود و خویشاوندانشان.، باید پرسید که بخش اعظم واردات دارو در دستان کدام آقازاده است؟

دهقان در ادامه انتقادات از برخی مسئولین کشور گفت: اما دسته‌بندی مسئولین به همین‌جا ختم نمی‌شود. عده‌ای از مسئولین در کشور کار و تلاش می‌کنند اما نه تنها نگاهشان به ظرفیت‌های بومی و داخلی نیست بلکه غرب زده‌اند و می‌خواهند با مدل‌های اقتصادی نئوکینزی مشکلات جمهوری اسلامی را حل کنند. جناب آقای نیلی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی، وضعیت فعلی کشور دستاورد تلاش‌های شماست. اما دسته دیگری از مسئولین کشور نیز مجدانه کوشش می‌کنند و برای مردم و انقلاب تلاش می‌کنند لکن در شناخت اولویت‌ها دچار مشکل جدی هستند باید از مسئولین صدا و سیما پرسید که آیا پوشش خبری دستگیری مفسدان اقتصادی در اولویت است یا بازتاب خبری اعترافات چند فعال صفحه مجازی اینستاگرام؟

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به مردم شهر تهران عنوان کرد: مردم انقلابی شهر تهران، به عقیده دانشجویان انقلابی دفتر تحکیم وحدت آنچه جمهوری اسلامی برای تحقق مرحله سوم از مراحل پنج گانه تشکیل تمدن اسلامی بدان نیاز دارد در یک جمله عبارت است از «وجود مسئول مردمی همراه با نظارت همگانی».

وی افزود: در باب ویژگی‌های مسئول مردمی در سه جمله به اختصار توضیح خواهم داد. اول، مسئول مردمی رنج مردم کف جامعه را درک می‌کند و از بطن جامعه خبر دارد و می‌داند که قشر محروم جامعه برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی با چه سختی‌هایی روبروست. دوم، مسئول مردمی، مردم را تکریم می‌کند و سازوکارهای اداری را طوری ترتیب می‌دهد که عزت و کرامت مردم حفظ شود و مردم را ارباب رجوع خود می‌داند. سوم، مصرانه به دنبال حل مشکلات مردم است و تحت‌تاثیر لابی های قدرت و ثروت فرایندها را طوری مدیریت نمی‌کند که منافع عامه مردم در مقابل منافع خواص پایمال شود

دهقان همچنین درباره نظات همگانی گفت: در نظارت همگانی باید مردم را به صحنه آورد ما در جمهوری اسلامی محرمانه نداریم باید مسائل کشور برای مردم شفاف شود و این مساله نیز نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد سامانه فراگیر شفافیت است.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: نباید از یاد ببریم که فشار سنگین معیشتی و اقتصادی که امروز مردم عزیز جمهوری اسلامی در تهران و سایرشهرها با آن به طور جدی روبرو هستند نتیجه آن تفکری است که در دولت و مجلس فعلی حاکم است. آری برجام عصاره همین اندیشه بود که امروز، هم محدودیت‌های گسترده‌ای در صنعت هسته‌ای داریم و هم تحریم‌های جدید. اما این مساله به همین جا ختم نشده است و روسای دولت و مجلس برخلاف منویات صریح رهبری بازهم به امید تحقق وعده‌های سرخرمن اروپا، به دنبال تصویب لوایح FATF در مجلس هستند و این مساله تاسف‌برانگیز است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در مقابل اتاق جنگ اقتصادی دشمن باید در داخل کشور در اولویت نخست قرار بگیرد تغییر سیستم اداره کشور متناسب با جنگ اقتصادی است. باید دادگاه جنگی اقتصادی ایجاد شود و پرونده برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشور در اولویت بررسی قرار بگیرد و مفسدان اقتصادی با سرعت محکوم شوند. باید آقایی دلار از بین برود و برای آن به بررسی و تصویب طرح‌هایی همچون پیمان پولی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موثر طرف قرارداد نیاز است. آری شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست اما در این جنگ اقتصادی نباید به مردم گفت که تحمل کنید وضعیت بهترخواهد شد بلکه احزاب، گروه‌ها و مسئولین نیز باید با مردم و در کنار مردم باشند تا شرایط را بهتر درک کنند و به طور جدی به دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشند و نه در فکر پاک کردن صورت مساله.

دهقان گفت: در همین جا خدمت برادران جریان اصلاح‌طلب می‌گویم که در این برهه حساس کنونی عدم همیاری و ضربه‌زدن به دولتی که خودتان برای به روی کار آمدنش تلاش کرده‌اید، به امید دستیابی به کرسی‌های مجلس آتی تصمیمی به دور از اخلاق و انصاف است.

دبیراتحادیه دفتر تحکیم وحدت به موضوع سفر حج اشاره کرد و گفت: مردم انقلابی و شریف تهران، حج و ملاقات با خداوند در اسلام جایگاه بسیار والایی دارد چه از منظر عبودیت فردی و چه از منظر عبودیت اجتماعی. در حوزه عبودیت فردی باید به مجاهده با نفس برخاست و در حوزه اجتماعی نیز باید پیام مبارزه با شرک و کفر را به همه عالمیان مخابره کرد و این دو مهم، هرگز نباید از یکدیگر تفکیک شوند.

وی ادامه داد: ما حج را مقر اصلی دیپلماسی عمومی امت اسلام و رسانه‌ای عمومی برای اعلان مبارزه با شرک و کفر می‌دانیم و هرگز نباید اجازه دهیم که خدای ناکرده در شرایط فعلی جهان اسلام بعد اجتماعی حج مغفول واقع شود و این مساله بیش از همه متوجه مسئولین و متولیان برگزاری این مراسم ارزشمند است.

دهقان با اشاره‌ای به حادثه منا در سال 94 عنوان کرد: نزدیک به سه سال از کشتار حجاج عزیز بیت‌الله‌الحرام می‌گذرد و سوال اینجاست که چرا تاکنون نه تنها در عرصه بین‌المللی بلکه در عرصه داخلی نیز اقدام اثربخش حقوقی برای احقاق حق خانواده‌های شهدای عزیز حادثه منا رخ نداده است؟

دبیراتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پایان گفت: در سنگر انقلابی نماز جمعه به عنوان نماینده دانشجویان دفتر تحکیم وحدت اعلام می‌کنم که ما به آینده بسیار امیدواریم و برای پیروزی جمهوری اسلامی در همه نبردها همچون شهید صیاد شیرازی‌ها پرتلاش تا انتها خواهیم ایستاد.

گفتنی است، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان‌های دانشجویی سراسر کشور یا دفتر تحکیم وحدت یک سازمان دانشجویی در ایران است که ابتدا با گرد هم آمدن «انجمن‌های اسلامی» دانشکده‌های گوناگون در سال ۱۳۵۹ به عنوان «مرکز انجمن‌های اسلامی دانشجویان» پاگرفت و در سال ۱۳۶۱ به‌طور رسمی تشکیل شد. این تشکل در دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ قوی‌ترین جنبش دانشجویی ایران بود و در پیروزی جنبش دوم خرداد نقش مهمی داشت. حمله به کوی دانشگاه به تدریج سبب ایجاد محدودیت‌هایی برای دفتر تحکیم وحدت شد. با وجود تشکیل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)، دفتر تحکیم ضعیف شد. در دهه ۸۰ دو انشعاب طیف علامه و طیف شیراز از یکدیگر جدا شدند. با منحل شدن رسمی طیف اطلاح‌طلب‌تر (طیف علامه) توسط دبیرخانه هیئت‌های مرکزی نظارت بر تشکل‌های دانشگاهی، دفتر تحکیم وحدت عملاً غیرفعال شد؛ و دچار تغییرات و تحولاتی در مبانی سیاسی و فکریش گردید در حال حاضر علی دهقان دبیر اتحادیه تحکیم وحدت می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963063

وب گردی

وب گردی