راهپیمایی بزرگ بازگشت غزه، به هجدهمین هفته رسید

در غزه، مردم برای برگزاری 18 دهمین جمعه از تظاهرات که نام آنرا «فرزندان شهدا ما » گذاشته اند آماده می شوند. این تظاهرات بعد از نماز عصر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هیات های فلسطینی از کلیه مردم شهرها، روستاها و اردوگاه های آوارگان فلسطینی برای شرکت در این تظاهرات که در شرق «نوار غزه» برگزار خواهد شد، دعوت کردند.

در این فراخوان، بازگشت به منازلشان، حق مردم فلسطین دانسته و اعلام شده که مشارکت در راهپیمایی ها یک راه برای فریاد زدن این مظلومیت به تمام جهان است و این که حق بازگشت مردم فلسطین را نمی توان تحت هیچ شرایطی از آنها سلب کرد. در ادامه این فراخوان همچنین آمده است که تظاهرات این جمعه به «کودکان شهید» فلسطینی اختصاص دارد.

این هیات همچنین اعلام کرد که این تظاهرات و هدف افرادی که در تظاهرات شرکت می کنند، صلح آمیز است و اعتراض ها تا زمانی که به اهدافشان دست یابند ادامه خواهد یافت.

پیش بینی می شود که تظاهرات پس از نماز جمعه از اردوگاه های پناهندگان آغاز شود و تا ساعت 19:30 نیز ادامه پیدا کند.

فلسطینی ها از 30 مارس و به مناسبت 42 سالگرد روز زمین، در اعتراض به تحریم ها و اشغالگری رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه و این رژیم، اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

سربازان اسرائیلی نیز به مردم غیرنظامی که به اشغالگری و اعمال تحریم غیرقانونی از سال 2006 بر ضد نوار غزه اعتراض دارند با گلوله های جنگی تیراندازی می کنند.

در "راهپیمایی بزرگ بازگشت" که از 30 مارس گذشته شروع شده تاکنون 152 فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و هزاران نفر زخمی شده اند.

کد خبر: 963084

وب گردی

وب گردی