افزایش بهره وری در کشاورزی از اولویت های استان خراسان شمالی است

نماینده مردم اسفراین گفت: محمدرضا خباز سوابق اجرایی خوبی دارد و تجربه استانداری سمنان را در پرونده خود دارد که قطعا بهترین انتخاب برای خراسان شمالی است و با توانمندی ایشان زیرساخت های استان ترمیم و تقویت می شود.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتصاب محمدرضا خباز به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی و اولویت های استان، گفت: محمدرضا خباز سوابق اجرایی خوبی داشته و تجربه استانداری سمنان را در پرونده خود دارد که قطعا بهترین انتخاب برای خراسان شمالی است و با توانمندی ایشان و تحت نظر یک برنامه ریزی صحیح زیرساخت های استان ترمیم و تقویت می شود.

نماینده مردم اسفراین افزود: یکی از اولویت ها ی مهم در خراسان شمالی توسعه خدمات حمل و نقل از جمله راه آهن شیروان_ بجنورد_ اسفراین است که باید امسال به اتمام برسد همچنین چهار بانده کردن اسفراین _ بجنورد، سبزوار و اتمام چهار خطه کردن بجنورد به جنگل گلستان پروژه های زیر ساختی است که استاندار جدید باید تلاش خود را در جهت به اتمام رساندن این پروژه ها در مهلت باقی مانده دو سال نیم از دولت دوازدهم به کار گیرد.

قوامی در ادامه خاطر نشان کرد: بخش صنعت و کشاورزی نیز جزو بخش های مهم استان به حساب می آید و توجه به بخش کشاورزی و منابع آب و افزایش بهره وری در کشاورزی از اولویت های استان است همچنین در بخش گردشگری دومین بنای خشت و گلی بعد از شهر بم را داریم مثل شهر بلقیس در اسفراین که منابع زیادی برای مرمت و کاوش در آثار باستانی نیازمندیم و همه این موارد از اولویت های استان خراسان شمالی است که قطعا باید مورد توجه استاندار جدید قرار گیرد.

وی در پایان در پاسخ به شائبه منع به کار گیری بازنشستگان که شامل استاندار جدید نیز می شود متذکر شد: در اجرای این قانون استثنائاتی وجود دارد که شامل آقای خباز نمی شود و ایشان به دلیل برخورداری از سابقه نمایندگی مجلس در چند دوره بر مبنای این قانون منعی برای اشتغال ندارد.

گفتنی است، محمدرضا خباز (زاده ۲۸ تیر ۱۳۳۳ در کاشمر)، سیاستمدار اصلاح طلب و استاندار سابق استان سمنان در دولت یازدهم است.

خباز همچنین معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ایران است.

وی در چهار دوره چهارم، پنجم، ششم و هشتم به‌عنوان نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی هم چنین از اعضای حزب اعتماد ملی است.

محمدرضا خباز نهمین استاندار خراسان شمالی پس از محمدرضا صالحی، سید علی‌اکبر پرویزی، محمود احمدی بیغش، ابوطالب شفقت، محمد حسین جهانبخش، احمد مروج الشریعه، بهروز همتی و محسن نریمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963124

وب گردی

وب گردی