تشکیل «ناتو عربی» برای مقابله با ایران

مقامات مطلع عربی و آمریکایی از طرح مخفی ایالات متحده برای تشکیل اتحادیه ای موسوم به «ناتو عربی» علیه ایران خبر داده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقامات ایالات متحده و عرب می گویند که «دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالت متحده، مخفیانه به دنبال ایجاد یک اتحاد جدید امنیتی و سیاسی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مصر و اردن برای مقابله با گسترش ایران در منطقه است.

«رویترز» به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داد کاخ سفید بر آن است با همکاری در زمینه های دفاع موشکی، تقویت توان نظامی، مشارکت در زمینه های ضدتروریسم و حمایت های اقتصادی و دیپلماتیک منطقه ای با همپیمانان عرب خود به آنچه «ناتو عربی» می نامد، دست پیدا کند.

کاخ سفید می گوید، این پیمان که به اختصار«اتحادیه استراتژیک خاورمیانه»نام گرفته، چندماهی است با همپیمانان منطقه ای مطرح شده و قرار است در نشستی که برای 12 و 13 اکتبر در واشنگتن برنامه ریزی شده، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منابع آمریکایی می گویند زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد، قصد «معامله عظیم سلاح» با عربستان را دارد مقامات سعودی نیت مطرح کردن ایده ناتوی عربی را داشتند که به دلایلی تا به امروز به تعویق افتاده است.

کد خبر: 963131

وب گردی

وب گردی