خروج غیرمجاز دام از کشور، مهم ترین دلیل افزایش قیمت گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، بیشترین تاثیر منفی افزایش قیمت گوشت را خروج غیرمجاز دام سبک از مرزهای کشور عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت ربطی به تغییرات نرخ ارز ندارد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در خصوص قیمت گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه گوشت گوسفندی امروز به قیمت 50 هزار تومان در اختیار مغازه داران قرار گرفته است، اظهار کرد: همچنین گوشت گوسفندی به قیمت 55 هزار تومان در بازار عرضه می شود که نسبت به هفته ی قبل هزار تا هزار و 500 تومان افزایش داشته است.

ملکی در خصوص روند تغییرات قیمت گوشت گوسفندی در بازار اظهار کرد: بیشترین تاثیر منفی در افزایش قیمت گوشت گوسفندی تغییرات نرخ ارز نیست بلکه قاچاق بی رویه ی دام سبک است؛ بنابراین با توجه به افزایش نرخ ارز قطعا کشورهای خارجی، گوشت را به قیمت بالاتری نسبت به داخل کشور می خرند و این امر انگیزه ی خوبی را برای قاچاقچیان گوشت گوسفندی به کشورهایی امثال عراق و ترکیه و دیگر کشورهای عربی فراهم کرده است. متاسفانه در نتیجه ی این اقدامات ،در هفته ی گذشته 3 بار افزایش قیمت گوشت گوسفندی را شاهد بوده ایم.

او در خصوص مقابله با صادرات غیرمجاز گوشت به کشور های همسایه افزود: به مسئولین مربوطه پیشنهاد می کنم که دستور بستن مرزها را هر چه زودتر صادر کنند و با نظارت بیشتر دولت و نیروی انتظامی از خروج بی رویه و غیرقانونی گوشت گوسفندی جلوگیری شود تا در کشور با کمبود این کالای مصرفی مواجه نشویم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به مناسبت های عید قربان، بازگشت حجاج و مناسبت های ماه محرم و صفر که در پیش رو داریم نیاز به گوشت گوسفندی در کشور افزایش می یابد و اگر قاچاق این کالای مصرفی متوقف نشود با کمبود شدید دام سبک در روزهای آتی و در نتیجه افزایش قیمت مواجه می شویم.

ملکی در خصوص تولید گوشت گوسفندی نیز تصریح کرد: تولید دام سبک به دلیل ذبح بی رویه ی بره ماده های مولد افت کرده است و در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963145

وب گردی

وب گردی