تمدید نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه »/فقط شش اجرا تا پایان

به دلیل استقبال مخاطبان، نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» تا ۱۲ مرداد تمدید شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش؛ «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی پس از یک ماه اجرای موفق و در پی استقبال مخاطبان تمدید شد.

اجرای گیل آبادی، نمایش انسانیت است. او از تماشاگر می خواهد تا به درد و دل های بازیگرانش گوش بدهندو حتی زمان بگیرند و یک دقیقه و سیزده ثانیه فرصت بدهند تا کاراکتر، ماجرای زندگی خودش را شرح بدهد، اما مگر می شود کسی خودش را در این زمان کوتاه معرفی کند؟ شایدطعنه نویسنده به مردمی است که لحظه ای به دردمندان گوشه خیابان اجازه صحبت نداده اند و تنها آنها را قضاوت کرده اند.

وقتی تماشاگر وارد سالن می شود به جای صندلی باید روی زمین بنشیند و هنوز در گیر و دار مرتب نشستن و آماده شدن است که بازیگران با آنها وارد گفتگو می شوند. اتفاقی که مخاطب را متعجب می کند. این بار مخاطب باید سخن بگوید، حرف بزند و یاد بگیرد که حرف های دیگری را نیز بشنود. در واقع کارگردان مکانی طراحی کرده برای شنیدن و شنیده شدن.

آنچه در صورت تماشاگران، پس از نمایش دیده می شود و آنچه در کلامشان جاری است؛ همان معنای کاتارسیس است که ارسطو مطرح کرده بود. تماشاگری که به جای اندیشیدن به چگونگی اجرا و فراز و فرودها، به خود می اندیشد. مخاطبی که احساس می کند از این پس کارتن خواب ها را می شناسد و دردهایشان را می فهمد و این بار وقتی از کنار آنها می گذرد نه به دیده تحقیر نگاه می کند و نه به دیده ترحم و تنها به دردهایشان می اندیشد و این که چه کاری می تواند انجام دهد. چرا که پری سیاه در نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه می گوید: «ما نیازی به ترحم شما نداریم. زندگی ما خیلی هم خوبه، بابا بذارید تو حال خودمون باشیم...»
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی پرفروش‌ترین نمایش تماشاخانه ایرانشهر در سال گذشته بوده که در اجرای مجدد خود از روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ماه با هنرمندی سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.
این نمایش پرمخاطب تا، جمعه، ۱۲ مردادماه به اجرای خود ادامه خواهد داد و هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

کد خبر: 963147

وب گردی

وب گردی