موضوع آب بدون تدوین مؤلفه‌های مدیریت مشترک حل نمی‌شود

وزیر نیرو در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: موضوع آب بدون تدوین مؤلفه‌های مدیریت مشترک به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، "رضا اردکانیان" صبح امروز در آیین معارفه محمد علایی، مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: حل موضوع آب در دنیای امروز چه در اقلیم‌های خشک و چه نیمه خشک بدون تدوین مؤلفه‌های مدیریت مشترک به سرانجام نخواهد رسید. از این رو روش‌هایی که ما در چند دهه اخیر در بخش مدیریتی آب داشته‌ایم می‌بایست به نوعی دچار تحول و دگرگونی شود تا بتوان پاسخگوی نیازهای امروز بود.

اردکانیان با اشاره به موضوع مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا گفت: تا وقتی مدیریت مصرف صحیح نداشته باشیم نمی‌توانیم تقاضا را مدیریت کنیم و بر این اساس، مدیریت مصرف در عرصه انرژی و بخش آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در شرایط کنونی مشارکت و همکاری همه ذی‌نفعان در مدیریت چرخه آب به یک ضرورت رسیده است.

او با بیان اینکه عمده مباحث و مدیریت آب در دهه‌های گذشته بر مدیریت تأمین متمرکز بوده است، ادامه داد: در دوران کنونی بایستی به مدیریت توامان عرضه و تقاضا بپردازیم و امروزه شکل کاملتری از مدیریت مورد اقتضا است.

وزیر نیرو ضمن اشاره به سابقه و روند انتخاب مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و نقش و جایگاه آن‌ها به عنوان هماهنگ کننده آب در سطح استان گفت: با شرایط و اقتضائات به این نتیجه رسیدیم که بایستی تغییری در انتخاب روش مدیران و گردش کار داشته باشیم.

اردکانیان افزود: در خصوص گردش کار ین تغییرات، برنامه‌ای شروع شده و امیدواریم بتوانیم آنچه را به مصلحت بخش آب و برق باشد به نحو مطلوب در جهت انجام وظایف و برآورده کردن انتظارات تطبیق دهیم تا کار بهتر صورت گیرد.

اردکانیان با برشمردن مزایای انتخاب مدیران از طریق فرآیند فراخوان گفت: فراخوان بدین معنا نیست که مدیران دارای صلاحیت در وزارت نیرو وجود ندارد و دست تقاضا به سوی بیرون سازمان دراز شده است، بلکه بدین معنا است که وزارت نیرو می‌خواهد به جامعه این پیام را بدهد که بعد از چهار دهه مدیریت، جمهوری اسلامی به سطحی از توانمندی رسیده که می‌تواند بهترین انتخاب را از میان مجموعه وسیعی از افراد شایسته انجام دهد.

او ادامه داد: این فرآیند، دسترسی وسیعی را به ترتیب در داخل وزارت نیرو، سازمان دولت و بخش‌های همکار مجموعه دولت در بیرون فراهم می‌کند که مجموعه افرادی را که در وهله اول این توانمندی را در خود می‌بینند که ادامه راه دهند برای تصدی امور وارد میدان عمل شوند.

وزیر نیرو خاطر نشان ساخت: در فرآیند انتخاب اطمینان پیدا می‌کنیم افراد کاملاً با اعلام آمادگی خودشان بوده و هیچ تکلیفی بر عهده آنان نشده است و همچنین این اعتماد به نفس برای فرد منتخب سرمایه ارزشمندی در طول دوره مدیریتی وی می‌شود؛ همچنین این فرآیند، فضایی را فراهم می‌کند تا فرد منتخب فارق از همه توصیه‌ها در این جهت و آن جهت انتخاب می‌شود و طبیعتاً در زمان تصدی مسئولیت با آرامش خاطر بیشتری به انجام وظیفه و خدمت می‌پردازد.

اردکانیان همچنین با بیان اینکه مجموعه ارزشمندی از مدیران باتجربه و باسابقه و نیز مدیران جوان، متخصص و باانگیزه در استان خراسان رضوی وجود دارد، گفت: انتظارات از این استان وسیع است و مدیران استان بر مسئولیت خطیر خود واقف باشند؛ این سرمایه نیروی انسانی در سایر نقاط کشور نیز استفاده خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های شبانه روزی که در کشور انجام می‌شود و با پشتیبانی از یکدیگر در ایفای نقش بتوانیم موفق باشیم.
در این مراسم محمد علایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی که با شرکت در فراخوان و طی فرآیند انتخاب به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است، گفت: با تمام وجود تلاش می‌کنم عملکردی ارائه کنیم تا از این انتخاب پشیمان نشویم؛ وی تاکید داشت تشکل‌های مردمی را بیش از گذشته وارد میدان خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون استاندار، رییس مجمع نمایندگان استان، معاون دادستان مشهد و سایر مقامات کشوری و استان حضور داشتند و از زحمات صادقانه محمدحسین جعفری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963160

وب گردی

وب گردی