قیمت مرغ در مرز 9هزار تومان/ تغییرات قیمت مرغ در گرو سیاست های ارز تک نرخی

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه ی ما در روزهای آتی تنها افزایش قیمت این کالای مصرفی نیست، گفت: مسأله مهم این است که آیا می توانیم برای مرغ های پرورشی خود خوراک مناسب و کافی تهیه کنیم یا خیر.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص قیمت امروز مرغ اظهار کرد:

مرغ زنده حدود 6 هزار و 200 تومان موجود است و مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه و میدان بهمن به قیمت 8 هزار و 800 تومان و فروشگاه های سطح شهر تا 9 هزار و 300 تومان به فروش می رسد.

یوسفی افزود: گرچه قیمت این کالای مصرفی نسبت به هفته ی قبل با کاهش نسبی روبه‌رو بوده است ولی قیمت آن در چند هفته ی اخیر روند صعودی داشته است، مهم ترین دغدغه ی ما در روزهای آتی فقط افزایش قیمت این کالای مصرفی نیست بلکه مسأله این است که آیا می توانیم برای مرغ های پرورشی خود خوراک مناسب و کافی تهیه کنیم یا خیر.

او ادامه داد: بسیاری مسائل از جمله تغییرات نرخ ارز، تخصیص ارز، کامیون‌دارانی که این خوراک های وارداتی مرغ را از بنادر شمالی و جنوبی به مرغدارای ها منتقل می کند دست به دست هم داده است تا مشکلات خوراک مرغ دوچندان شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: امیدواریم وضعیت ارزی ، تخصیص ارزتک نرخی و ثبت سفارشات، وقفه و مشکلات جدی را برای خوراک مرغ ایجاد نکند ود در همین راستا توصیه می‌کنیم همه ی بخش ها باهم همکاری کنند تا این وضعیت کنترل شود.

او تاکید کرد: از مسئولین و کامیون داران خواهش می‌کنیم بحث خوراک مرغ را جدی بگیرند هرچند دولت در خصوص این موضوع اقداماتی کرده است ولی این موضوع مستلزم توجه بیشتر مسئولین است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نکته ی مهم این است که مسائل و نیازهای کشور اولویت بندی شود و سیاست های ارزی مناسبی برای تامین خوراک دام و مرغ های پرورشی اعمال شود تا با کمبود این کالای مصرفی و افزایش قیمت آن مواجه نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 963167

وب گردی

وب گردی