خباز در استانداری خراسان شمالی می ماند؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب محمدرضا خباز به عنوان استاندار خراسان شمالی قبل از قانون منع اشتغال بازنشستگان بوده است و در حال حاضر این قانون هنوز به تصویب نهایی در مجلس نرسیده است .

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتخاب استاندار جدید خراسان شمالی و اولویت های این استان گفت: محمدرضا خباز فرد بسیار باتجربه ای است و با توجه به سابقه ای که در سمت استاندار سمنان در گذشته داشته است قطعا با شناخت نیازهای استان می تواند فعالیت های قابل توجهی در توسعه استان داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در خراسان شمالی رفع مشکلات اشتغال و عقب ماندگی های عمرانی، تامین آب شرب روستایی، ریل گذاری جاده گلستان به بجنورد از کارهای نیمه تمامی است که در اولویت رسیدگی هستند.

وی در پاسخ به انتخاب خباز به عنوان استاندار با توجه به قانون منع اشتغال بازنشستگان متذکر شد: انتخاب محمدرضا خباز به عنوان استاندار خراسان شمالی قبل از قانون منع اشتغال بازنشستگان بوده است و در حال حاضر این قانون هنوز به تصویب نهایی در مجلس نرسیده است و فرزندان شاهد و جانبازان بالای 50 درصد شامل این قانون نمی شوند.

باید منتظر روزهای آینده و نظر شورای نگهبان در خصوص ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بود که سرنوشت انتصاب جدید دولت در خراسان شمالی به کجا ختم خواهد شد؟ آیا شورای نگهبان، استانداران را از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی خواهند کرد؟ آیا محمدرضا خباز می تواند به کار خود در استانداری ادامه بدهد یا مجبور خواهد شد که استانداری را رها کند.

لازم به ذکر است، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس نیز با بیان اینکه پروسه بررسی و تایید قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان توسط شورای نگهبان زمان بر است، معتقد است که نمایندگان و استانداران از این امر مستثنی می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963174

وب گردی

وب گردی