کشت و صنعت مغان فروخته شد

یک مقام مسئول گفت: هر چند اعلام نام خریدار ظرف بیست روز آینده و با قطعیت معامله به طور رسمی منتشر می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، سهام شرکت کشت و صنعت مغان از سوی شرکت توسعه بازار سرمایه تهران خریداری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یک مقام مسئول گفت: سازمان خصوصی سازی روز دوم مرداد ماه ۱۳۹۷ بلوک 100 درصدی سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل 3 میلیارد و 182 میلیون و 307 هزار سهم این شرکت را به مزایده گذاشت که پس از رقابت سه گروه در نهایت کمی بالاتر از قیمت پایه به بخش خصوصی فعال در صنعت کشاورزی و غذایی واگذار شد.

با این مزایده، در حالی بزرگ‌ترین واگذاری سازمان خصوصی به لحاظ عملکرد رقم خورد که بر خلاف واگذاری‌های قبلی، حصه نقدی این معامله به جای درصد مشخصی معادل با یک هزار میلیارد ریال تعیین شد.

100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای این مزایده به قیمت پایه هر سهم 5 هزار و 534 ریال و ارزش کل پایه 17 هزار و 610 میلیارد و 886 میلیون و 938 هزار ریال قیمت گذاری شده بود که با رقابت چند گروه در نهایت از سوی یک شرکت حقوقی از بخش خصوصی خریداری شد.

همچنین سپرده شرکت در این واگذاری نیز معادل با مبلغ 528 میلیارد و 326 میلیون و 608 هزار و 140 ریال تعیین شده بود.

هر چند اعلام نام خریدار ظرف بیست روز آینده و با قطعیت معامله بطور رسمی منتشر می‌شود اما بررسی‌های فارس نشان می‌دهد این سهام از سوی شرکت توسعه بازار سرمایه تهران خریداری شده است. مجموعه فروشگاه رفاه نیز از دیگر رقبای این مزایده گزارش شده است.

برنده این مزایده که می‌تواند وجه معامله را به صورت اقساط 9 ساله و نرخ سود 10 درصد با سازمان خصوصی سازی تسویه کند، از دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود برخوردار خواهند شد.

انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می‌دهند.

این مجتمع با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده در سال گذشته با زیان مواجه شده و مدیریت ناکارآمد منجر به کاهش بهره‌وری و تعدیل گسترده نیرو در زمان حضور مدیریت دولتی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 963177

وب گردی

وب گردی