دکتر حریرچی : برنج تراریخته  وارداتی نداریم

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اول شهریورماه ، تمام فرآورده‌ها و محصولاتی که در اجزای آن از روغن و یا سایر محصولات با منشا تراریخته استفاده شده باشد، با نصب برچسب اطلاع رسانی می شود.

به گزارش ایسکانیوز دکترایرج حریرچی با اشاره به اینکه مجوز واردات دو نوع محصول تراریخته به کشور داده شده است گفت: تنها دو محصول تراریخته شامل روغن ذرت و سویا مجوز ورود دارند و از اول مردادماه تمام روغن‌های موجود در بازار کشور ملزم به درج لوگوی تراریخته با فرمت اعلامی اداره کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو هستند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا سه نوع محصول غذایی موجود در بازار شامل محصول معمولی، ارگانیک و تراریخته اعلام شده، عنوان کرد: بر این اساس مردم می توانند با آگاهی کامل مواد غذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.

محصولات فرآوری شده با روغن های تراریخته از شهریور مشخص می شوند



سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از اول شهریورماه نیز، تمام فرآورده‌ها و محصولاتی که در اجزای آن از روغن و یا سایر محصولات با منشا تراریخته استفاده شده باشد، با نصب برچسب اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی مجوز ورود برنج تراریخته نیز در کشور صادر نمی شود.

گفتنی است، برچسب گذاری محصولات غذایی تراریخته به شکل دایره سفید رنگ و به قطر 1.5 سانتیمتر بوده و واژه تراریخته در درون آن با فونت قابل رویت در کنار آرم سازمان غذا و دارو بر روی بسته‌های تمام محصولات تراریخته الزامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963179

وب گردی

وب گردی