افزایش پایداری انتقال گاز شمال کشوردر راستای بی نیازی  واردات گاز از ترکمنستان

استفاده از گاز هم اکنون به عنوان امری ضروری از سوی مردم تلقی می شود و اصولا به واسطه سیاست گذاری وزارت نفت در توسعه گاز و رساندن این سوخت پاک به شهرها و روستاهای کشور این انتظار برای مردم ایجاد شده که خدمات رسانی آن نیز مستمر باشد و در این مسیر، شرکت مهندسی که از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران به شمار می آید، در توسعه صنعت گاز نقشی بی بدیل داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به توسعه شبکه گازرسانی در سطح کشور، افزون بر صنایع، وسایل گرمایشی و پخت و پز منازل نیز به طور کامل به گاز وابسته شده و نیاز مردم رو به روز به این سوخت پاک در حال افزایش است.

اسدالله قره‌خانی افزود: در ادامه برنامه ها برای توسعه شبکه گازرسانی، خوشبختانه شهرها و روستاهای دور افتاده حتی در استان های مرزی نیز از این سوخت پاک بهره مند شده اند.

او یادآور شد: در مقطعی از سال های 86 و 95، با توجه به عدم توسعه زیرساخت های گازرسانی در شمال کشور و کاهش شدید دمای هوا در این مناطق، ترکمنستان تلاش کرد از نیاز مردم سوء استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درسال 86 به ناچار در مواجهه با خواسته های کشور ترکمنستان تمکین و این موضوع باعث شد قیمت گاز افزایش یابد و این در حالی است که در سال 95 تسلیم فشار و تهدید این کشور نشدیم.

نماینده مردم علی آباد کتول استان گلستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این مسیر، افزایش پایداری انتقال گاز شمال کشور و تقویت شبکه این مناطق در دستور کار قرار گرفت تا از واردات گاز ترکمنستان بی نیاز شویم.

به گفته قره خانی، خوشبختانه با همت وزارت نفت این مهم اتفاق افتاد و خط لوله 42 اینچ قوشه_ دامغان_ کیاسر_ ساری_ نکا با وجود هزینه بالا از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرا شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: شرکت مهندسی که از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران به شمار می آید، در توسعه صنعت گاز نقشی بی بدیل داشته است.

به گفته نماینده مردم علی آباد کتول استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، در طول سال های گذشته، علاوه بر خط لوله انتقال گاز دامغان_ نکا که در پایداری انتقال گاز استان های شمال کشور و بی نیازی از واردات گاز تاثیر بسزایی داشته، پروژه های مهمی از جمله خط لوله انتقال گاز ایرانشهر_ زاهدان، بهره بردرای همزمان از چند تاسیسات تقویت فشار گاز، افتتاح خط لوله انتقال گاز بافق_بهاباد و گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد، پروژه خط لوله انتقال گاز الموت استان قزوین، بهره برداری از خط ششم سراسری و صادرات گاز به عراق، احداث بخشی از خط نهم سراسری و... از سوی این شرکت اجرا شده است.

او تصریح کرد: استقبال مردم و حضور در مراسم افتتاح پروژه های گازرسانی نشان می دهد که این سوخت و خدمات رسانی برای مردم بسیار اثربخش و مهم است و آن ها نیز قدردان زحمات مسئولان هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال روستاهای دوردست و کم جمعیت با هزینه بالا به شبکه گاز این تفکر را میان مردم ایجاد می کند که اهالی این مناطق نیز همچون مناطق شهری برای مسئولان مهم هستند و این را می توان عدالت اجتماعی برشمرد که در این نظام رخ می دهد و معتقدم انصافا مردم قدردان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963211

وب گردی

وب گردی