آشنایی دانشجویان با مباحث اسلامی سبب افزایش مسئولیت آنها می شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسئولیت دانشجویان دانست.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام محمدیان در سومین دوره طرح ولایت مردمی دانشجویان سراسر کشور در مشهد مقدس ضمن اعلام سلام مقام معظم رهبری به‌دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری طرح ولایت را طرح بسیار ارزشمندی می‌دانند.

وی با بیان اینکه نهال طرح ولایت امروز به‌شجره طیبه تبدیل شده است، افزود: این طرح در دهه ۷۰ با جمع کوچکی شروع و هر چه‌جلوتر رفت، باشکوه‌تر، بالنده‌تر و موثرتر اجرا شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: امروز طرح ولایت به‌ نقطه ای رسیده که جایگاه اصلی خود را پیدا کرده به‌طوری که به‌صورت مردمی اجرا می‌شود.

محمدیان حضور در این طرح را یک توفیق دانست و گفت: قطعا حضور در این طرح در کنار حرم مطهر امام رضا(ع)، نقطه عطفی در طول عمر یک جوان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به‌آموزش‌هایی که در این طرح اجرا می‌شود، دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسئولیت دانشجویان دانست و گفت: مقام معظم رهبری به یادگیری مضامین این طرح که تبدیل به عمل شود، تاکید داشتند.

محمدیان اضافه کرد: مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی در میان دانشجویان را بسیار مهم می‌دانند، این یک شعار سیاسی نیست، بلکه بحث معرفتی است، همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید، گام قبل از ایمان به‌خدا، کفر به‌طاغوت است.

وی ادامه داد: یکی از خروجی‌های طرح ولایت این است که دانشجویان در دانشگاه‌های خود حلقه‌های معرفتی ایجاد کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند با دنیا باید تعامل کرد، این در حالی است که ما نه‌تنهامخالف با تعامل با دنیا نیستیم، بلکه بیشترین تعامل را با دنیا داریم.

محمدیان با بیان اینکه عده‌ای قطب‌نمای دلشان قسمت آمریکا و اروپا است، اظهار داشت: آنها می‌گویند، تنش زایی نکنید، این در حالی است که همه تنش‌ها را آمریکا ایجاد می‌کند.

وی گفت: برخی سازش با آمریکا را کدخدا یک دنیا می‌دانند که باید با آن کنار آمد، آقایانی که ما را دعوت به‌سازش می‌کردند و می‌گفتند، باید هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ اقتصاد، دیدند که هیچ کدام نچرخید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هرجا مقاومت کردیم، سربلند بودیم، هر جا کوتاه آمدیم، دشمن جریح‌تر شد، گفت: می‌گویند، منطقه به‌ما چه‌ربطی دارد؟ ما داخل کشور مشکلات خودمان را حل کنیم! عراق و یمن به‌ما ربطی ندارد، اینها فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند آمریکا را راضی کنند؟ آمریکا دست از سرما بر می‌دارد!؟

محمدیان ایستادگی و مقاومت را دلیل تعالی و بقای ۴۰ انقلاب دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما بشکنند.

وی روحیه مقاومت را عامل حیات، هویت و بقای ایران دانست و افزود: تجربه ۵۰ سال اخیر در دنیا نشان می‌دهد، هر فردی در مقابل آمریکا کوتاه آمد، ذلیل شد و همه چیزش را از دست داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: روحیه انقلابی یعنی به‌درستی و بابصیرت جبهه خودی را از غیرخودی جریان نفاق را از غیر نفاق و سازش را از مقاومت تشخیص دهیم.

وی تاکید کرد: خداوند فرمود، هر کسی برای حفظ دین خدا ایستادگی و مقاومت کند، او را یاری می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 963212

وب گردی

وب گردی