تغییر در ترکیب تیم اقتصادی دولت باید زودتر انجام می‌گرفت

غلام‌رضا تاجگردون گفت: ترکیب اصلاح مدیریتی در عرصه اقتصادی دولت باید حتماً صورت بگیرد و هم منظم‌تر و هم سریع‌تر تا یک نتیجه مطلوبی شکل بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه‌ مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

دانشجویان در این نشست موضوعات مختلفی از جمله CGT و FATF، برجام، مشکلات اقتصادی، بیکاری، صنعت پتروشیمی، استخدام‌ها، اشتغال بانوان، رفتن او به دولت، نقد دولت و حتی مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه وضعیت بیمارستان‌های امام سجاد(ع) و شهید بهشتی یاسوج را مطرح کردند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره مسئله آب و تخصیص آب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: من یک صبح تا شب نشستم تا برای شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از سد کوثر سهمیه آب گرفتم.در تخصیص آب سد چمشیر گچساران که 600 میلیون متر مکعب برداشت آب خواهد داشت، تخصیص آب استان ما صفر بود. این ها حق استان کهگیلویه و بویراحمد است که داریم به زور میگیریم بعد می گویند تاجگردون در حال رانت خورای است.

مشکل اصلی بانوان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن تشکل قوی است

بانوان حاضر در جمع با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را زنان تشکیل می دهند از نماینده گچساران و باشت در خصوص نرخ بیکاری در زنان استان کهگیلویه و بویراحمد، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، اشتغال زایی برای بانوان، اختصاص وام های اشتغال زا در حیطه کار بانوان و اقداماتی که تابحال در حوزه زنان و بانوان انجام گرفته سوالات خود را پرسیدند.

تاجگردون بیان داشت: نکته ای که همه دانشجویان و مردم ما باید به آن توجه کنند نرخ بیکاری و بالخص بیکاری پنهان در زنان استان کهگیلویه و بویراحمد است. متأسفانه زنان در استان ما ابراز بیکاری نمی کنند و به همین دلیل بیکاری پنهان هم در این بین از معظلات حوزه زنان است.

وی افزود: مشکل اصلی زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد "نداشتن تشکل " برای پیگیری مطالبات و مشکلات آنهاست. و در این زمینه بانوان کهگیلویه و بویراحمدی خودشان نیز باید پای کار بیایند.

درخواست تاجگردون از دانشجویان

تاجگردون از روند نامعقول دریافت وام در استان پرده برداشت و گفت: یک گروه در استان کهگیلویه و بویراحمد بلدند که زود وام بگیرند و این در حالی است که به دلیل سوء مدیریت‌ها برگشت تسهیلات هم داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وام های بانکی به عده ای خاص تعلق می گیرند؛ گفت: متأسفانه عامه مردم از گرفتن وام ترس دارند. من از شما بسیجیان این تقاضا را دارم به دنبال جریانی در استان باشید که وام های بانکی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: طی اطلاعاتی که به دست بنده رسیده این عده به همراه دوستان خود وام های میلیاردی و کلان بانکی را به راحتی دریافت می کنند، در حالی که بانوان و سایر افراد استان با هزار زحمت وام های 17 تا 20 میلیونی با بهره های بالا می گیرند.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به روحیه مطالبه گری دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقیقتاً پیگیری این جریان هم از توان بنده خارج است و هم به دلیل کمبود وقت نمی توانم به دنبال آن باشم. از شما دانشجویان درخواست میکنم، با ورود دقیق و اصولی خود پشت پرده این جریان "وام خواری " که در حال ضربه زدن به اقتصاد استان است را افشا نمایید.

وی ابراز داشت: وقتی در یک دستگاهی افراد خاص و گاهاً کارمندان و مدیران آن دستگاه وام‌های را فله‌ای برده بودند و با مدیرکل در باره آن صحبت کردم، قبول نمی‌‎کرد تا اینکه لیست وام گیرندگان را جلوی او گذشتم که خیلی تعجب کرد و شوکه شد.

وی به تلاش‌های خود در ارتباط با اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: زمانی رتبه بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در بین سایر استان‌ها رتبه 30 یا 31 بود اما الان استان ما رتبه 15 دارد.

نماینده گچساران و باشت در ادامه در پاسخ سووال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شغل‌ها در این استان دولت‌محور است چرا وضعیت صنایع این استان اینگونه است، اظهار کرد: در یک دوره ما در کما بودیم، اما الان من خودم شاید هفته‌ای 10 جلسه‌ی با سرمایه‌گذاران دارم.

انحراف دولت در اجرای طرح تحول سلامت


وی به طرح سلامت گریزی زد و گفت: طرح تحول سلامت مشکلاتی هم دارد، اما ما حداکثر استفاده را از این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد بردیم، اگر طرح تحول سلامت نبود الان بیمارستان‌ 283 تختخوابی یاسوج، بهمئی و گچساران پیشرفتی نداشتند. متاسفانه به مرور زمان دولت در اجرای این طرح دچار انحراف شد و این انحراف در طرح تحول سلامت خیلی جدی است.

تاجگردون در پاسخ به سووالی در خصوص شرایط نامناسب بیمارستان‌های امام سجاد (ع) و شهید بهشتی یاسوج، اظهار کرد: من حقیقتاً اطلاعی در خصوص وضعیت این بیمارستان‌ها ندارم، اگر در باره بیمارستان‌های گچساران سووال می‌کرد، آمار دقیق داشتم. اما خودم دیگر می‌دانم در خصوص این دو بیمارستان چه کنم.

لایحه بودجه سال 1397 نیازمند اصلاح نیست اما نیاز به تغییر اولویت‌ها دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره لایحه بودجه امسال گفت: لایحه بودجه سال 1397 نیازمند اصلاح نیست اما نیاز به تغییر اولویت‌ها دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس افزود: شخصاً اعتقاد دارم که از منظر کارشناسی نیاز به اصلاح بودجه نیست ولی نیاز به تفاهم برای ترجیحات بودجه وجود دارد و ترجیحات بودجه را در همین ریاست کمیسیون اقتصادی پرداخته می‌شود و دولت و سازمان برنامه گزارشات نسبتاً دقیقی در ارتباط با ترجیحات جدید دراجرای بودجه می‌دهند.

تاجگردون اظهارکرد: دولت نیاز به اصلاح بودجه ندارد ولی نیاز به تغییر در ترجیحات دارد به طور مثال تولید بایددر اولویت باشد تا هزینه‌های غیرضروری یک دستگاه اجرایی که بی خودی دارد انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: دولت در بودجه یک سری شرایط نرمال را پیش بینی کرده بودمثلا آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی و حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر، که از این جنس موضوعات در لایحه دولت بود و نیزحدود ۱۷ هزارمیلیارد تومان منابع برای اشتغال پیش بینی کرده بود یعنی قیمت بنزین بالا برود و پولش خرج اشتغال بشود.

تغییر در ترکیب تیم اقتصادی دولت باید زودتر انجام می گرفت


نماینده گچساران و باشت در مجلس در ادامه با اشاره به تغییر در ترکیب تیم اقتصادی دولت گفت: باید گفت که ترکیب مجموعه‌ای از انسان‌ها و روش‌هاست که می‌تواند مسائل را حل کند البته حواسمان هم باید جمع باشد که چه وقت می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

تاجگردون بیان داشت: اگر جای رئیس جمهور بودم در بدو ورود به بحران این موارد تغییر مدیریت‌ها را انجام می‌دادم، اما کاش این موارد زودتر انجام می‌شد. به نظر بنده ترکیب اصلاح مدیریتی در عرصه اقتصادی دولت باید حتماً صورت بگیرد و هم منظم‌تر و هم سریع‌تر تا یک نتیجه مطلوبی شکل بگیرد.

وی افزود: قبلاً بنده و آقای پورابراهیمی به عنوان روسای دو کمیسیون اصلی اقتصادی در مجلس جداگانه تذکراتی در این خصوص به جناب رئیس جمهور داده بودیم که سریع عمل کند.

کد خبر: 963213

وب گردی

وب گردی