۵۳درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند

نتیجه نظرسنجی «هافینگتون پست» و مؤسسه «یوگاو» نشان داد بیشتر مردم آمریکا مخالف جنگ کشورشان با ایران هستند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، همزمان که واکنش‌های انتقادی به اظهارات ضد ایرانی و تند اخیر «دونالد ترامپ» و تهدید او به جنگ در آمریکا ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی حاکی از این است که اکثریت افکار عمومی این کشور مخالف هرگونه جنگی با ایران هستند.

روزنامه «هافینگتون پست» و موسسه «یوگاو» در آمریکا بعد از اظهارنظر توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای ایرانی خود نظر افکار عمومی در آمریکا را درباره «حمایت یا مخالفت با اعلان جنگ علیه ایران» جویا شدند.

نتیجه این نظرسنجی حاکی از آن است که 53 درصد آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی، مخالف اعلام جنگ با ایران هستند و 37 درصد از شرکت‌کنندگان هم مخالفت شدید خود با هرگونه اعلان جنگ را اعلام کردند.

23 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، حمایتشان را از تصمیم آمریکا برای اعلان جنگ با ایران ابراز کردند و 9 درصد حمایت شدید خود را از اعلان جنگ ضد ایران اعلام کردند.

اظهارنظر اخیر ترامپ علیه ایران در حالی مطرح شده که برخی رسانه‌های آمریکایی رئیس‌جمهور این کشور را در مسائل نظامی فردی بی اطلاع و بی تجربه خوانده‌اند.

از سوی دیگر، «جان مک کین» سناتور ارشد آمریکایی سال گذشته در یک گفتگو درباره جنگ ویتنام خبر داد که ترامپ برای حاضر نشدن در جنگ ویتنام به گواهی پزشکی متوسل شده بود.

فارس

کد خبر: 963229

وب گردی

وب گردی