آغاز ثبت‌‌نام عتبات دانشجویی از امروز

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی از آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشجویی خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام تا ۱۴مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا فقیهی با بیان این مطلب افزود: سال ۹۶ ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام کاروان‌ها دو نوبت ثبت نام داشت و در مجموع ۱۹۱هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این بین ۲۲۸۸۵ نفر در قالب ۶۳۰کاروان عزام شدند.
وی افزود: 6010 دانشجوی متاهل، 3050 دانشجوی پسر مجرد، 3610 دانشجوی دختر مجرد، 1039 استاد و 2262 کارمند اعزام شدند و مابقی نیز همراهان بوده‌اند.
فقیهی درباره اعزام دانشگاه‌ها به تفکیک گفت: ازمجموع اعزام‌ها ۲۹/۵درصد به دانشگاهیان وزارت علوم ۲۴/۹درصد دانشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت ۱۷/۹دانشگاه آزاداسلامی٬ اختصاص داشته است و همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و فرهنگیان ۱۲ درصد و حدود ۱۶ درصد دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه‌ای از مجموع اعزام‌ها بوده‌اند. یعنی بیش از نیمی از اعزام ها برای وزارتین بوده است.
رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: سال گذشته سه کاروان به بنیاد ملی نخبگان. پنج کاروان به دانشجویان ایرانی خارج از کشوراختصاص یافت و طبق آمار در مجموع ۶۲/۲ درصد عتبات اولی بوده‌اند.
فقیهی افزود: همچنین توسط بانک ملت به ۱۳۷۰۰ نفر وام قرض الحسنه اختصاص یافت. درمجموع ۷۲۰۰ ختم قرآن دانشجویان پس از سفر داشته‌اند. ۱۰۰ ختم قرآن نیز در لابی هتل صورت گرفته است.
وی درباره ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام این دوره از امروز ۷ مردادماه آغاز شد و تا ۱۴مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 963245

وب گردی

وب گردی