آذری جهرمی: فناوری اطلاعات تسهیل‌گر حضور پر‌رنگ بانوان در کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید باور داشته باشیم که عدالت جنسیتی تنها یک مساله برای بانوان نیست بلکه آحاد جامعه را شامل می شود و فناوری اطلاعات تسهیل گر حضور پررنگ بانوان در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سمینار بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان در حال برگزاری است.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح این سمینار گفت: هر تحولی که در تاریخ رخ داده است، بانوان در توسعه ی آن نقش فعالی داشته اند که در ایران نیز طیف وسیعی از کارآفرینان، دانشمندان، سیاستمداران، هنرمندان و غیره را بانوان تشکیل می دهند.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰ بانو به عنوان مدیر ارشد در وزارت ارتباطات انتخاب شده اند، افزود: باید باور داشته باشیم که عدالت جنسیتی تنها یک مساله برای بانوان نیست بلکه آحاد جامعه را شامل می شود و فناوری اطلاعات تسهیل گر حضور پررنگ بانوان در کشور بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید نقش زنان در توسعه فناوری را منتقل کنیم که راه آن رسانه است، امروزه شبکه های اجتماعی هر کدام رسانه ی مستقلی محسوب می شوند که می توان توانمندی های زنان را گسترش داد.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: مشارکت عمومی بانوان در روند اطلاع رسانی موجب می شود که به واسطه نقش زنان بتوانیم به توسعه پایدار دست یابیم همچنین توانمندسازی بانوان نباید به عنوان شعار تلقی شود، بلکه باید به طور ملموس در جامعه احساس شود.

او تصریح کرد: مساله بانوان از خانواده جدا نیست، هویت یک جامعه را بانوان آن جامعه تشکیل می دهند و سلامت اجتماعی یک کشور به زنان وابسته است که باید این موضوع کلیدی را مدنظر قرار دهیم.

وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۴۵ درصد استفاده کنندگان از تلفن همراه و بیش از ۴۸ درصد استفاده کنندگان از اینترنت را در کشور ما بانوان تشکیل می دهند، هم چنین بیش از ۲۳ درصد توسعه ی اپلیکیشن های فناورانه توسط زنان ایرانی صورت می گیرد . همچنین ایجاد و تقویت مراکز توانمندسازی بانوان در دستور کار مدیران کشور قرار دارد.

آذری جهرمی در پایان ابراز امیدواری کرد: بانوان که تجلی زیبایی و خلقت خداوند هستند؛ بتوانند نقش فعال تری در اجتماع داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963251

وب گردی

وب گردی