مدرسه سما در سلماس راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد سلماس از راه‌اندازی مدرسه سما در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش مولایی با بیان اینکه این دانشگاه با 208 دانشجو در شش رشته آموزش ابتدایی، دبیری زبان انگلیسی، علوم اقتصادی، اقتصاد‌ بازرگانی و امور‌ ساختمانی آغاز به کار کرد، اظهار کرد: ابتدا دانشگاه آزاد اسلامی سلماس با 4 کارمند در یک ساختمان استیجاری آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد‌اسلامی واحد سلماس با تاکید بر اینکه این واحد دانشگاهی در چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیار مطلوبی داشته است، افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی سلماس در 71 رشته شامل 5 رشته کاردانی، 13 رشته کارشناسی، 14 رشته کارشناسی ناپیوسته، 21 رشته کاردانی پیوسته و 18 رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته، فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: 39 نفر عضو هیات علمی از استادان برجسته کشور در این دانشگاه تدریس می‌کنند و 46 کارمند نیز مشغول به کار هستند و تاکنون هفت هزار و 917 نفر از دانشگاه آزاد سلماس فارغ‌التحصیل شده‌اند که در مراکز صنعتی و علمی کشور مشغول به کار هستند.

مولایی با اشاره به وضعیت مقاله‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی سلماس به آنـا گفت: 108 مقاله بین‌المللی، 57 مقاله علمی و پژوهشی و 74 گزارش علمی در همایش‌ها و 40 طرح پژوهشی دستاوردهای این دانشگاه در طول سال‌های فعالیت بوده و 30 هزار جلد کتاب موجود دانشگاه آزاداسلامی سلماس مرکزی غنی برای تولید علم است.

وی با بیان اینکه هزار و 752 نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، خاطر‌نشان کرد: دانشگاه آزاد سلماس با امکانات نیروی انسانی، فضای فیزیکی و آزمایشگاهی در مقایسه با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مراکز علمی سطح علمی بالایی دارد ولی در مواردی مظلوم واقع شده است.

رئیس دانشگاه آزاد‌ اسلامی سلماس با تاکید بر اینکه منابع مالی برای کار در حوزه دانش‌بنیان باید افزایش بیشتری یابد، اضافه کرد: مدرسه سما دانشگاه آزاد در سلماس بزودی افتتاح می‌شود و اکنون در حال دریافت مجوزهای لازم هستیم و از سوی دیگر راه‌اندازی گلخانه این واحد دانشگاهی در حال انجام است.

کد خبر: 963261

وب گردی

وب گردی