افزایش بیش از سه‌برابری دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای جذب دانشجوی خارجی از کوتاه‌شدن دست واسطه‌ها در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی ملک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی درباره دیدار خود با سرکنسول کشور عراق اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدیدی که در زمینه پذیرش دانشجویان خارجی در مشهد شکل گرفته است، دیداری با سرکنسول کشور عراق با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه و رفع موانع تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد انجام شد.

ملک‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد پس از دانشگاه فردوسی بیشترین دانشجوی خارجی در استان خراسان رضوی را جذب کرده است، افزود: تسهیل و رفع مشکلات کنسولی متقاضیان تحصیل در این واحد دانشگاهی، بهبود کیفیت آموزش، توجه به آموزش زبان فارسی، امکان اسکان دانشجویان و ارتباط مستقیم با مدیران بخشی از اهداف این نشست مسترک بود.

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سه برابر شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته خوشبختانه اقبال دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه فردوسی و دانشگاه امام رضا(ع) بیشتر شده است. به گونه‌ای که سال گذشته میزان پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیش از سه برابر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: سرکنسول عراق نیز در این دیدار از برخورد دانشجویان ایرانی واحد مشهد، مدیریت دانشگاه و مشتری‌مداری در حوزه آموزش قدردانی کرد. در این جلسه مقرر شد زمینه معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عراق فراهم و دست واسطه‌ها کوتاه شود تا هزینه‌های آموزش دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد کاهش یابد.

این مسئول ادامه داد: با توافق دو طرف تفاهمی در زمینه توسعه همکاری‌های آموزشی، علمی و پژوهشی منعقد خواهد شد تا فقط به پذیرش دانشجو اکتفا نشود و در زمینه‌های دانش‌بنیان و اقتصادی نیز همکاری‌هایی صورت گیرد.

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عراق معرفی می‌شود

ملک‌نژاد با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق هم گفت: با توجه به اینکه مشهد یکی از پایتخت‌های شیعی جهان اسلام است و علما می‌توانند توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به جوانان مؤمن معرفی کنند در این دیدار از نماینده رهبری در عراق درخواست کردیم تا ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بویژه در محضر مراجع معرفی شود.

وی بیان کرد: در این دیدار علاوه بر توضیحاتی درباره ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تأکید شد که این واحد دانشگاهی آمادگی دارد دغدغه‌های علما بویژه در زمینه تحصیل خواهران را برطرف کند.

ملک‌نژاد اظهار کرد: جلسات متعددی با مسئولان افغانستانی نیز برگزار شده است تا از ظرفیت جذب این دانشجویان نیز استفاده شود. اکنون حدود 1200 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند که برخی از آنان از مدیران و مسئولان افغانستانی هستند.

کد خبر: 963284

وب گردی

وب گردی