وزیر نفت، محدودیت ۴ ساله برای عهده‌داری یک سمت مدیریتی را ابلاغ کرد

وزیر نفت، به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، محدودیت چهارساله برای عهده‌داری یک سمت را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در متن ابلاغیه وزیر نفت آمده است: به استناد جزء (۱) بند «الف» و بند «ب» { به ویژه جزء (۶) آن} و بند «ث» ماده ۱ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱، به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، توانمندسازی مدیران با عهده‌داری سمت‌های مدیریتی مکمل یکدیگر و فراهم کردن فرصت‌های رشد و پویایی برای همه کارکنان مستعد، بدین‌وسیله موارد زیر جهت اجرا از تاریخ یکم آبان‌ماه ۱۳۹۷ ابلاغ می‌شود:

۱- منظور از شرکت تابعه در این ابلاغیه، چهار شرکت اصلی و همه شرکت‌های دولتی فرعی و تابعه صنعت/وزارت نفت و شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت است.

۲-مدت عهده‌داری هر یک از سمت‌های موضوع این ابلاغیه توسط یک فرد نباید از ۴ سال فراتر رود.

٣- افراد مشمول این ابلاغیه، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت‎ها می‌باشند. (منظور همه سمت‌هایی است که خط گزارش‌دهی آنها طبق نمودار سازمانی مستقیم به مدیرعامل شرکت است.) دیگر سمت‌های مشمول، طبق پیوستی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد، مشخص می‌شود.

تبصره: فهرست پیوست این ابلاغیه باید توسط شورای اداری صنعت نفت تا تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۷تهیه و ارائه شود.

۴- مدیران عامل شرکت‌های تابعه باید به ترتیبی برنامه‌ریزی و مدیریت نمایند که افراد شاغل در سمت‌های یاد شده در بند ۳ که تاریخ انتصاب‌شان تا یکم آبان‌ماه ۱۳۹۳ بوده تا تاریخ یکم آبان‌ماه ۱۳۹۷ به سمت‌های متناسب دیگری منصوب و جایگزینان ایشان حسب مورد، تا آن تاریخ تعیین و مشغول به کار شوند و پس از آن نیز نظارت نمایند که مدت تصدی یک سمت توسط یک فرد از ۴ سال فراتر نرود.

۵- ارتقا و جا‌به‌جایی افراد عهده‌دار سمت‎هایی که مشمول این ابلاغیه نمی‌باشند، کماکان طبق مقررات جاری صنعت نفت، تابع مصالح و تصمیم‌های مدیریتی خواهد بود.

۶- نظارت بر اجرای این ابلاغیه برعهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 963288

وب گردی

وب گردی