اتصال سامانه های نظارتی وزارت صمت با سایر دستگاه‌ها

دبیر ستاد مبارزه با تشدید احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه های زیادی در بخش واردات کالا و نظارت بر بازار وجود دارد اما به دلیل اینکه این سامانه ها با هم اتصال ندارند شاهد قاچاق، احتکار و اخفای کالا هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس تابش در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب، افزود: هر کسی که مازاد بر نیاز خود کالایی را نگهداری می‌کند باید آن را ثبت کند تا قابل رهگیری باشد.

او با اشاره به اینکه 10گروه کالا مشمول طرح مبارزه با تشدید احتکار و اختفا هستند، تصریح کرد: این کالاها سهم بالایی در سبد خانوار دارند.

تابش گفت: این کالاها از مبداء تا مقصد رصد می شوند و دستور العملهای کنترل کالاهای وارداتی و تولیدات داخلی تهیه و ابلاغ شده است

دبیر ستاد مبارزه با تشدید احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این ستاد جلسات هفتگی و منظم دارد، یادآور شد: پای ثایت این جلسات، اصناف و اتحادیه های استانی هستند و اگر لازم باشد اعضای جدید هم به ستاد افزوده می شوند.

تابش با اشاره به بازرسی و سرکشی مستمر از کارخانه ها و انبارها گفت: در حوزه تلفن همراه 112هزار گوشی احتکار شده شناسایی شده است.

او افزود: یک انبار لوازم خانگی هم در آذربایجان شرقی کشف شده است.

دبیر ستاد مبارزه با تشدید احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت از مردم خواست برای موفقیت در این طرح به ستاد کمک کنند.

تابش افزود: مردم اگر جایی دیدند کالاهای هدف طرح انبار شده است با 124 تماس بگیرند و اطلاع دهند.

او گفت: یکی از مواردی که در طرح در نظر گرفته شده است، خرده فروشان هستند.

دبیر ستاد مبارزه با تشدید احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از بانک مرکزی خواستیم ارز مورد نیاز را تأمین کند، از بازرگانان هم درخواست داریم سریعتر مالاها را وارد کنند.

تابش با اشاره به اینکه کار ستاد از زمان ترخیص کالا آغاز می شود گفت: گمرک پس از ترخیص کالاها را به انبارهای شناسایی شده ارسال می کند.

او ادامه داد: توافق با گمرک انجام شده است تا از هفته بعد ترخیص ها بر اساس سامانه اطلاعات جامع تجارت انجام شود.

آماده اتصال سامانه های نظارتی وزارت صمت با سایر دستگاه ها هستیم

تابش گفت: 16روز مدت زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد این ستاد نیست و باید به ستاد مهلت داد اما به مردم قول میدهیم در روزهای آینده تأثیر کار ستاد را در بازار خواهند دید.

او افزود: سامانه های نظارتی در وزارت صمت وجود دارد و آماده اتصال آن با سامانه های نظارتی سایر دستگاه ها هستیم.

کد خبر: 963302

وب گردی

وب گردی