فومنی: دولت با افراد پیر و فرتوت به جایی نمی رسد

یکی از فعالان عرصه سیاسی اظهار داشت: تحولات باید در تمام سطوح دولت باشد. با افراد پیر و فرتوت به جای نمی توان رسید.

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به این پرسش که « دولت برای ایجاد تغییرات اساسی چه کاری باید انجام دهد»، گفت: رئیس جمهور باید تغییر و تحولات اساسی در دولت انجام داده و از اکثر وزرا و معاونان صرف نظر کند و همچنین افراد پاکدستی را روی کار بیاورد.

وی تصریح کرد: البته این درست نیست که همه ناپاک باشند. مدیران خوب و بد هم داریم ولی توانایی جوانان می تواند به دولت کمک کند. فشارهای موجود باعث شده دولت با چالش های زیادی مواجه شود. وقتی توانایی در حوزه مدیریت نباشد، چنین مشکلاتی پیش می آید. دولت باید وزرا و افراد ناکارآمد را کنار بگذارد.

فومنی با در نظر داشتن تغییرات در دولت اظهار داشت: تحولات در یک سطر نباید باشد و تمامی سطوح را باید در بر بگیرد تا دولت بتواند کشور را از این مشکلات عبور دهد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: معتقدم این توانایی را حتما دولت باید داشته باشد و بدانیم کابینه روحانی با افراد پیر و فرتوت و ناکارآمد به جایی نمی رسد. تغییر و تحولات باید اساسی باشد تا دولت بتواند نتیجه ای کسب کند.

وی در خصوص این که «دولت از چه راهکارهایی می تواند برای تغییر و تحولات اساسی اقدام کند»، ابراز کرد: اولین کاری که باید انجام دهد این است که اعتماد از دست رفته مردم را برگرداند.

فومنی ادامه داد: مردم وقتی می بینند اختلاس می شود، سرمایه هایشان از بین می رود، تحت فشار هستند، زندگی سختی دارند و اشتغال و کار جوانانشان در خطر است، اعتمادشان ضربه می خورد. تنها راهکار جلوگیری از چنین اتفاقی، این است که دولت مقداری با صداقت رفتار کند، واقعیت ها را به مردم بگوید، مشکلات کشور را با آن ها در میان بگذارد و از ملت کمک بخواهد.

انتهای پیام

کد خبر: 963307

وب گردی

وب گردی