استعفای نماینده عرب پارلمان اسرائیل

در اعتراض به تصویب قانون «کشور یهود» در پارلمان اسرائیل، نماینده عرب این پارلمان استعفا داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بر اساس خبری که در سایت «یدیعوت آحرونوت» منتشر شده، «زهیر بهلول» نماینده عرب تبار و عضو حزب «اتحاد صهیونیست» در پارلمان اسرائیل در اعتراض به قانون نژادپرستانه «کشور یهود» از سمت خود استعفا داد. او اعلام کرد تحمل حضور در مجلسی که این قانون را تصویب کرده، ندارد.

او با نژادپرستانه خواندن این قانون گفت: « این قانون به صورت رسمی و قانونی عرب ها را کنار می زند. با شروع دور جدید پارلمان در ماه سپتامبر از مقام خود کنارگیری می کنم و در آن حضور پیدا نخواهم کرد.»

از 120 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی 13 کرسی در اختیار نمایندگان عرب تبار است.

از تبعات تصویب قانون «کشور یهود» که هفته گذشته با اختلاف کمی و با 62 رای مثبت به تصویب رسید، می توان گفت که این قانون مردم اسرائیل را به دو دسته تقسیم می کند. اسرائیل 8 میلیون نفر جمعیت دارد و 17.5 درصد آنها را عرب ها تشکیل می دهند که با تصویب این قانون به شهروند درجه دوم تبدیل می شوند.

بر اساس این قانون عربی دیگر زبان رسمی این رژیم نیست و تنها «عبری» زبان رسمی است.

طبق این قانون «حق تعیین سرنوشت صرفا به یهودیان تعلق دارد. اسرائیل خانه تاریخی همه یهودیان در جهان است. همه یهودیان در جهان حق بازگشت به اسرائیل را دارند. روزهای مذهبی یهودیان به عنوان تعطیلات رسمی شمرده می شود و «بیت المقدس» پایتخت اسرائیل است. »

حق فلسطینی ها در این سرزمین نیز کاملا نادیده گرفته شده است.

این رژیم از تمام یهودیان جهان برای اسکان در اسرائیل دعوت می کند ولی برای فلسطینیانی که از سال 1948 توسط این رژیم از سرزمینشان آواره شده اند، چنین حقی را قائل نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 963316

وب گردی

وب گردی