ترامپ نمی خواهد وارد جنگ با ایران شود

یک موسسه آمریکایی فعال در زمینه مسائل امنیتی و اطلاعاتی با وجود جنگ لفظی کنونی ترامپ علیه جمهوری اسلامی، از عدم وجود هرگونه تصمیم در دولت آمریکا برای حمله نظامی به تهران خبر داده و تاکید کرد آمریکا به دنبال تغییر نظام در ایران است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، موسسه مشهور آمریکایی خدمات امنیتی و اطلاعاتی «سوفان» اعلام کرد: دولت ترامپ با وجود سخنان شدید اللحن خود نسبت به ایران تمایلی به آغاز جنگ با این کشور ندارد.

در همین راستا، نخست وزیر استرالیا نیز پس از آن که یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور از آمادگی مسئولان استرالیا برای همراهی با ترامپ جهت حمله به ایران خبر داد تاکید کرد: چه چیز باعث شده تا گمان کنید ترامپ آماده جنگ با ایران است؟

اما موسسه سوفان در گزارش خود افزود: ترامپ با تهدیدات خود علیه ایران تلاش می کند چند هدف را محقق نماید که یکی از آنها انحراف افکار عمومی از روابط آمریکا با روسیه است. هدف دیگر آن که از ایران تصویری از یک کشور ضعیف به لحاظ استراتژیک و ناتوان از تقابل نظامی با آمریکا ترسیم نماید و همچنین مقصود دیگر ترامپ از این سخنان ایجاد یک همکاری بین المللی برای از سرگیری تحریم های آمریکا علیه بخش های مختلف اقتصادی ایران است.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود توییت های تنش زای ترامپ اما دولت وی تمایلی به وارد شدن به جنگ با ایران را ندارد چرا که اقدام نظامی علیه ایران اساساً با سیاست های منطقه ای ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه و عدم ورود به درگیری های جدید منافات دارد.

موسسه سوفان افزود: هیچ طرح نظامی در داخل آمریکا یا در اطراف تنگه هرمز وجود ندارد که حاکی از قریب الوقوع بودن درگیری نظامی آمریکا و ایران باشد.

این موسسه امنیتی در گزارش خود آورده است: دولت ترامپ قصد مواجهه نظامی با ایران را ندارد بلکه دلایل زیادی به این مساله اشاره دارد که دولت کنونی آمریکا به دنبال تغییر نظام در ایران است.

در همین رابطه روزنامه گاردین انگلیس به نقل از « مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم رئیس جمهور آمریکا برای حمله به ایران آماده می شود.

این سخن ترنبول پس از آن ایراد شد که شبکه «ABC» استرالیا در گزارشی اعلام کرد: 5 نفر از وزرای اصلی دولت برای امکان اقدام آمریکا برای بمباران توان هسته ای ایران آماده می شوند که این اقدام احتمال دارد در ماه آینده انجام شود.

این شبکه استرالیایی در ادامه گزارش خود که مستند به اخبار واصله از سوی مقامات امنیتی بلند پایه بوده است، افزود: تاسیسات امنیتی محرمانه استرالیا برای کمک به آمریکا جهت جمع آوری اطلاعات و مشخص نمودن اهداف برای بهتر انجام شدن عملیات بمباران ایران مورد استفاده قرار گرفته است و برای این منظور از دستگاه های امنیتی انگلیس نیز استفاده می شود.

نخست وزیر استرالیا این گزارش را تنها یک گمانه زنی توصیف کرده و گفت: دلیلی وجود ندارد تا تصور کنیم آمریکا قصد مقابله نظامی با ایران را دارد.

ترنبول افزود: شبکه تلویزیونی «ABC» در تهیه این گزارش از مشاوره های دفتر نخست وزیری یا دفاتر وزرای دفاع یا خارجه استرالیا استفاده نکرده است.

کد خبر: 963334

وب گردی

وب گردی