ضرورت حمایت جدی دولت و مجلس از تولید کالای ایرانی

درجلسه شورای راهبردی تولید و فروش  با حضور نمایندگان صنوف مختلف در حوزه پوشاک و لباس و روسای اتحادیه ها و چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد روسای اتحادیه ها و نمایندگان صنوف پوشاک خواستار حمایت جدی دولت و مجلس از تولید کالای ایرانی شدند.

به گزارش ایسکانیوز در این جلسه که با عنوان شورای راهبردی تولید و فروش و به میزبانی کارگروه ساماندهی مد و لباس و به ریاست حمید قبادی مشاور معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد مسائل و مشکلات حال حاضر صنف پوشاک مطرح و خواسته­ های تولیدگنندگان از طریق نمایندگان و روسای اتحادیه­های حاضر در جلسه بدون واسته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شد.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در این جلسه با بیان اینکه همه میدانیم در جنگ اقتصادی هستیم و باید تمام تلاشمان را برای تسهیل واردات مواد اولیه به کار ببندیم و از تهدید دشمن فرصت لازم برای پیشرفت ایجاد کنیم گفت:حاضرین در جلسه به واقع نمونه کامل جهادگران عرصه تولید پوشاک در کشور هستند و باید حرف ها و مشکلات خود را بی ­واسطه با مسئولان در میان بگذارند به همین منظور این جلسات برگزار می شود.

وی افزود: شکی نداریم که وضعیت موجود وضعیت خوبی نیست اما ما شرایط بدتر از این را درک و به اراده همین مردم در برابر مشکلات ایستادگی و مقاومت کرده ایم.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مشاور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه فرهنگ­سازی، توجه به برند و حمایت از تولید داخلی و تبلیغ مناسب کالای ایرانی و حل مسایل ارزی و فراهم­ سازی امکان و شرایط دسترسی به مواد اولیه را از مهمترین مواردی دانست که باید برای آنها علاج سریع صورت پذیرد.

وی همچنین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست همچون گذشته با عزمی جدی نسبت به حوزه مد و لباس تصمیمات قاطع برای حل مشکلات در شرایط حاضر بگیرند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه (حمیدرضا فولادگر نمایند مردم اصفهان، دکتر سید فاطمه ذالقدر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهندس سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران شهرری و شمیرانات، دکتر زهرا ساعی نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو) بعد از شنیدن مسائل و مشکلات صنف پوشاک وعده پیگیری موضوع و حمایت از تولید داخلی را دادند.

همچنین نمایندگان مجلس خواستار ارائه طرح مکتوب مسائل و مشکلات حال حاضر این صنف برای رایزنی با دولت و بخش اقتصادی مجلس شدند.

700

کد خبر: 963341

وب گردی

وب گردی