اروپا در فشار بر ایران با آمریکا همراه شود

یک سناتور جمهوری‌خواه با اعلام حمایت کامل از موضع ترامپ در قبال ایران، گفت اروپا باید مشخص کند که با ایران است، یا آمریکا.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز یکشنبه با حمایت تمام قد از سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست واشنگتن را در فشار آوردن به ایران همراهی کنند.

گراهام که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «هیچ مسئله‌ای مانند رویکرد رئیس‌جمهور ترامپ در قبال ایران، مرا از او خرسند نکرده است. او دارد با عرب‌ها و اسرائیل کار می‌کند تا ایران را منزوی کند. اروپایی‌ها هم باید به ما کمک کنند.»

او با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و طرح این ادعا که مردم ایران از فشار خارجی به این کشور حمایت می‌کنند، گفت کشورهای اروپایی باید به جای تجارت کردن با ایران، با ایالات متحده همراه شوند و «کمر ایران را بکشنند.»

گراهام با حمایت از خروج ایالات متحده از برجام و تمجید از ترامپ و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، گفت این دو باید به فشار تا زمانی تغییر نظام سیاسی در ایران، ادامه دهند.

گراهام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از رقبای ترامپ بود، اما به دلیل استقبال اندک رأی‌دهندگان، در همان مراحل نخست رقابت‌ها از انتخابات کناره‌گیری کرد و ابتدا از «جب بوش» و سپس از «تد کروز» حمایت کرد. هم بوش و هم کروز هم چند ماه بعد از گردونه رقابت خارج شدند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 963349

وب گردی

وب گردی