مراجعه 545نفربرای دریافت مجوز سقط درمانی در سه ماه اول  سال

در3 ماه نخست امسال 545 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند و از این تعداد مراجعه کننده،294مورد مجوز سقط درمانی رااز این اداره کل دریافت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز درسه ماه نخست امسال 545 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند و از این تعداد مراجعه کننده،294مورد مجوز سقط درمانی رااز این اداره کل دریافت کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 96که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 548 مورد اعلام شده بود نیم درصدکاهش یافته است.

همچنین درخردادماه 170مورد جهت دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اندکه در مدت مشابه سال قبل12درصدکاهش یافته است.

گفتنی است شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

700

کد خبر: 963361

وب گردی

وب گردی