آیین‌نامه اجرایی دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده نفت و گاز اصلاح شد

هیات وزیران آیین­‌نامه اجرایی مربوط به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده نفت و گاز را با هدف تسهیل و شفافیت اطلاعاتی در زنجیره تولید و توزیع نفت اصلاح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جلسه عصر دیروز (یکشنبه، هفتم مردادماه) هیات دولت که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد گزارش وزارت راه و شهرسازی از روند بازاریابی و جذب سرمایه‌ پس از افتتاح طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بررسی شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ درخواست برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در این بندر پیشنهاد شده که از این تعداد، نسبت به امضای هفت فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در مجموع به ارزش ۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه جمع آوری مواد زائد کشتی‌ها، ساخت مخازن نگهداری گاز مایع (LPG) و فرآورده‌های نفتی و انبار چند منظوره و نیز دو تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران خارجی به مبلغ یک میلیارد دلار و یک تفاهم‌نامه داخلی به میزان ۹۵۰ میلیارد ریال اقدام شده است.

هیات وزیران در ادامه جلسه، آیین­‌نامه اجرایی مربوط به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده نفت و گاز را با هدف تسهیل و شفافیت اطلاعاتی در زنجیره تولید و توزیع نفت اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، نفت خام، میعانات گازی و گاز غنی تحویلی به پالایشگاه‌ها و واحدهای تصفیه حاضر در زنجیره، توسط شرکت ملی نفت ایران از شمول مالیات بر ارزش افزوده مستثنا و تنها مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده پرداخت شده مربوط به فروش دیگر کالاها و خدمات مشمول به عنوان اعتبار مالیاتی قابل پذیرش خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 963381

وب گردی

وب گردی