قاسمی: دانشگاه آزاد ظرفیت های لازم برای تاسیس  واحد در خارج از کشور را دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت های بسیار خوبی در تهران و شهرستان ها برخوردار است و می تواند علاوه بر همکاری با سایر کشورها، با مطالعات لازم و محاسبات اقتصادی، اقدام به تاسیس واحد هایی در برخی از کشورها کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره توسعه روابط علمی و دانشگاهی میان ایران و کشورهای دیگر و اقدامات وزارت خارجه در این باره اظهار داشت: وزارت خارجه در بخش های دیپلماسی عمومی، فرهنگی و اداره دانشجویی، موضوع دانشجویان خارج از کشور و ارتباط‌های دانشگاهی را به کمک وزارت علوم و دستگاه های ذی ربط پیگیری می کند.

وی افزود: وزارت خارجه علاقه مند است که دانشگاه های کشور هرچه بیشتر با دانشگاه های خارج از ایران ارتباط بر قرار کنند و ضمن تبادل استاد و دانشجو، در همکاری های مشترک علمی اقدامات نوینی را انجام دهند و بتوانند به ارتقاء سطح علمی ایران کمک کنند.

قاسمی ادامه داد: درباره این موضوع، وزارت امور خارجه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و با کمال میل نقش خود را به عنوان تسهیل گر و رابط ایفا می کند؛ امیدوار هستیم که روز به روز این همکاری ها بیشتر شود چرا که به جایگاه علم و دانش در رشد و توسعه هر کشوری واقف هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه های کشور به لحاظ کمی و کیفی از توسعه خوبی برخوردارند لذا جایگاه بسیار خوبی در منطقه و جهان در این خصوص داریم.

وی با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ ایران که مولود جمهوری اسلامی ایران پس انقلاب است از ظرفیت های بسیار خوبی در تهران و شهرستان ها برخوردار است و می تواند علاوه بر همکاری با سایر کشورها، با مطالعات لازم و محاسبات اقتصادی، اقدام به تاسیس واحد هایی در برخی از کشورها کند تا بتواند به عنوان یک دانشگاه ایرانی در خارج از مرزها حضور جدی و پررنگی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963411

وب گردی

وب گردی