موزه، فعالیت صنعت نفت را ماندگار می‌کند

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: گردآوری تاریخ صنعت نفت که بخشی از تمدن و تاریخ ملی ایران به شمار می‌آید کاری بسیار ارزشمند است که به نوعی سوابق ملت را ثبت می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حبیب‌الله بیطرف، امروز (دوشنبه، هشتم مردادماه) در جلسه کمیته ملی حافظه جهانی که در محل موزه اسناد صنعت نفت شهرری و با حضور برخی مسئولان سازمان اسناد و آرشیو ملی کشور برگزار شد، با بیان این‌که هر ملتی دارای آثار تمدنی و ارزشمندی است که باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشد، گفت: ایجاد موزه در صنعت نفت ایران از سال ۱۳۹۲ با تلاش و پیگیری‌های مستمر شخص وزیر نفت پایه‌گذاری شد.

او با اشاره به قدمت صنعت نفت افزود: با گذشت زمان، سوخت و انرژی در جنبه‌های مختلف زندگی مردم به موضوع مهمی تبدیل شدند و تحولات شگرفی را نیز در صنایع مختلف ایجاد کردند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به نقش ارزشمند وزیر نفت در ایجاد مرکز اسناد و موزه صنعت نفت ایران اشاره و عنوان کرد: ایجاد موزه نفت فعالیتی ماندگار در صنعت نفت ایران به شمار می‌آید.

در پایان این جلسه، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از بخش‌های مختلف و گنجینه‌های اسناد موزه صنعت نفت ایران در شهر ری بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963431

وب گردی

وب گردی