مرتکبین جرم علیه طفل و نوجوان مجازات می‌شوند

بر اساس مصوبه امروز مجلس، مرتکبین جرم علیه طفل و نوجوان مجازات می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (9 مردادماه 97) پارلمان، با بررسی جزئیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، مواد 20 و 21 را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 21 این لایحه چنانچه شخص حقوقی در ارتکاب جرائم این قانون دخالت داشته باشد به مجازات‌های مقرر در ماده (20) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. درصورتی که ارتکاب جرم صرفاً منتسب به یکی از شعب شخص حقوقی باشد مجازات انحلال شخص حقوقی صرفاً نسبت به شعبه مربوط اعمال می‌شود.

همچنین به موجب ماده 22 این لایحه در موارد زیر مرتکب جرم به بیش از میانگین حداقل و حداکثر تا حداکثر مجازات مقرر قانونی محکوم خواهد شد:

الف) مرتکب جرائم موضوع مواد (10)، (11)، (12) و (13) این قانون از افرادی باشد که سمت ولایت، وصایت، قیمومت یا سرپرستی دارد یا به هر نحو مراقبت و نگهداری از طفل و نوجوان بر عهده او می‌باشد.

ب) مرتکب از کم‌توانی ذهنی یا جسمی طفل و نوجوان در جرائم موضوع مواد (8) تا (16) این قانون سوءاستفاده کرده باشد.

پ) در صورتی که مرتکب به‌صورت‌مکرر مرتکب جرم علیه طفل و نوجوان شده باشد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی 2 مرداد ماه خانه ملت کلیات لایحه حمایت از کودکان و را بررسی کرده بودند.

نهایتا نمایندگان با ۱۵۸ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند؛ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در ۵۱ ماده و برای پیشگیری از استثمار، سوءرفتار و خشونت علیه کودکان و نوجوانان مطرح شده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 963466

وب گردی

وب گردی