سلیمانی: اگر دانشگاه آزاد اسلامی  نبود آدم دیگری بودم/  فیلم «تپخال» را می سازم

بازیگر و کارگردان سینما گفت: دانشگاه آزاد اساتید خوبی دارد. به دانشجویان توصیه می‌کنم که از امکانات دانشگاه که به سختی فراهم شده، استفاده کنند.

علی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: «به وقت خماری» تاکنون 950 میلیون تومان فروش داشته و به خاطر اینکه در لوکیشن ثابتی بوده و فقط هزینه بازیگر داده شده، این فروش برای تهیه کننده سود خوبی محسوب می‌شود.

وی در مورد فیلم سینمایی تنگه ابوقریب عنوان کرد: احتمالاً «تنگه ابوقریب» از 17مرداد ماه اکران می‌شود. این فیلم هم کار هنری خوبی است و هم از نظر ارزشی فیلم خاصی محسوب می‌شود. «تنگه ابوقریب» فیلمی با معیارهای جهانی است، یک فیلم سینمایی در ژانر جنگ که امکان اکران در کشورهایی مثل انگلیس یا ژاپن هم دارد.

سلیمانی ادامه داد: این فیلم، بهترین فیلم جشنواره شد به همین دلیل در اکران نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود و با بهترین امکانات اکران خواهد شد.

وی در باره نگاه ویژه به موضوع فیلم های دفاع مقدس اظهار داشت: مدتی همکار دستیار رسول ملاغلی‌پور بودم و سینما را از منظر جنگ می‌شناسم و خیلی سینما را مبلمانی نمی‌بینم. هرچند که این ژانر فی نفسه دراماتیک است، تلاش می‌کنم تصور و خلاقیت بیشتری در آن داشته باشم.

سلیمانی در مورد فعالیت هنری‌اش اظهار داشت: سال گذشته فیلم «اشنوگل» را به همراه هادی حاجتمند ساختم. این فیلم در اکران موفق بود و به دردمندی‌های جهان امروز ما می‌پرداخت و موضوع را در یک خطه‌ی جنگی روایت می‌کرد. همه‌ کارهایم بچه‌های من هستند و هیچ کدام را بد نمی‌دانم. ولی نسبت به امکاناتی که از جامعه، ارشاد و ... می‌گیریم، کیفیت آن‌ها را رده بندی می‌کنم. به شخصه «تنگه ابوقریب » را بیشتر دوست دارم چرا که با امکانات خوب و استانداردهای جهانی ساخته شده و با فیلم‌های مطرح مقایسه می‌شود.

وی افزود: به امید خدا، پیش تولید اولین فیلم مستقل سینمایی‌ام را به نام «تپخال» با تهیه کنندگی جواد نوری از مهر ماه آغاز خواهم کرد که از یک سال پیش نگارش آن آغاز شده است. این فیلم هم در ژانر جنگ است ولی جنگ خیلی در آن پررنگ نیست.

علی سلیمانی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: من خیلی از دانشگاه آزاد یاد گرفتم. اگر دانشگاه آزاد نبود من یک آدم دیگری بودم. از سال 71 تا 76 در رشته نمایش تحصیل می‌کردم و در آن زمان سمندریان رئیس دپارتمان این رشته بود. در آن سال‌ها تلاش کردم، و توانستم به موفقیت خوبی برسم.

کارگردان اشنوگل در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اساتید خوبی دارد. به دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که از امکانات خوب دانشگاه‌ها که به سختی فراهم شده، استفاده کنند و از اساتید به عنوان یک راهنما عالی کمک بگیرند. در آن سال‌ها هم بودند کسانی که ابراز می‌کردند دانشگاه چیزی به آن‌ها نمی‌هد ولی کسانی که تلاش کردند و همت داشتند توانستند از دانشگاه آزاد بهره‌های خوبی ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963475

وب گردی

وب گردی