حجت الاسلام کلانتری: دستگاه ها مکلفند دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان معرفی کنند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی حدود 6 میلیون فارغ التحصیل دارد که حدود 1.5 میلیون دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه وظیفه دارد در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرفی دستاورد ها گامی مثبت بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ساختمان رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این نشست دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر خیری دبیر همایش، دکتر نصیری مدیر کل فرهنکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صالح اسکندی سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا واعظی رئیس کمیته رسانه همایش حضور داشتند.

دکتر رضا واعظی رئیس کمیته رسانه همایش در ابتدای این نشست گفت: با توجه به چهلمین سالگرد انقلاب بخش های مختلف اقداماتی را انجام می دهند دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه مولود انقلاب اسلامی است، همایش بین المللی را ترتیب داده تا بخشی از انقلاب اسلامی را با نگاهی علمی ارائه دهد.

دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، وظیفه داریم یک کار فراگیر و همه جانبه ای در زمینه انقلاب اسلامی به سرانجام برسانیم. همان طور که می دانید انقلاب اسلامی بر پایه اندیشه اسلامی شکل گرفته است و در نوع خودش، انقلابی بی بدیل است.بسیاری از اندیشمندان نیز همین عقیده را دارند که این انقلاب هیچ نمونه ای تا به امروز در جهان نداشته است. این انقلاب، انقلابی فرهنگی دینی بود که به رهبری یک فردی فقیه از حوزه شیعه شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: حضرت امام، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ساختارهای سیاسی جهان را از اریکه قدرت فرو انداخت و انقلاب اسلامی به عنوان اندیشه ای جدید یا اندیشه ناب اسلامی در جهان پیروز شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، خط بطلانی بر تفکر حاکمیت لیبرالیسم در جهان بود. اسلام ثابت کرد اندیشه دیگری در پرتو دین واعتقاد به خداوند وجود دارد که در دنیای جدید می‌تواند حاکمیت ایجاد کند و نظام سیاسی جدید را پیش و روی جهان قرار دهد.
وی اضافه کرد: از طرفی با مطالعه الگوی حرکتی حضرت امام در می‌یابیم تمامی سخنان و اعمال ایشان الگوی قرآنی داشته است. با این بررسی در می‌یابیم هر چه توسط امام به عنوان اندیشه فکری مطرح شده است، بر مبنای قرآن و آنچه در عمل از امام مشاهده کرده ایم، بر همین اساس شکل گرفته است.

کلانتری بیان کرد: از آبان 1341 که امام مبارزه را آغاز کرد تا 22 بهمن 57، عموم مردم در صحنه مبارزه حضور داشتند و از هستی خود در راه انقلاب خرج کرده و جوانان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. پس از آن مردم در جنگ تحمیلی 8 ساله، دفاع مقدسی را شکل می دهند که در جهان زبانزد است. حضور، نقش آفرینی و پشتیبانی مردم با توجه به تمامی فراز و نشیب های به وجود آمده واقعا ستودنی است.

وی افزود: چهلمین سالگرد انقلاب بسیار مهم است، این انقلاب در این سال به بلوغ رسیده و از مرحله ثبات و استقرار عبور کرده که شجره ثابت و طیبه ای از آن باقی خواهد ماند. در همین راستا همه دستگاه ها مکلف هستند دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان معرفی کنند. در ابتدای انقلاب حضرت امام تاکید می کردند دستاوردها را به مردم اعلام کنید، مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند دستاوردها و موانع را به مردم بشناسانید.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی که میوه انقلاب اسلامی است، حدود 6 میلیون فارغ التحصیل تا کنون به جامعه تقدیم کرده است. همچنین حدود 1.5 میلیون دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه وظیفه دارد در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرفی دستاورد ها گامی مثبت بردارد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگی که بسیار دقیق طراحی و برنامه ریزی شده است، همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی و کارنامه کارآمدی جمهوری اسلامی ایران است. این همایش بعد بین المللی دارد، از بدو پیروزی انقلاب تا کنون، صدها کتاب در زمینه انقلاب اسلامی توسط افرادی در خارج از کشور نوشته شده است؛ موافق ها، معاند ها، مخالف ها از ابعاد مختلف به بررسی انقلاب اسلامی پرداخته اند. کارآمدی انقلاب اسلامی، بحثی نظری دارد بخشی دیگر آن مربوط به کارنامه است یعنی کارنامه مسئولان برروی میز قرار داده شده و نظر مردم نیز پرسیده می شود. این اقدام را می توان به چند صورت انجام داد. همچنین می توان شرایط کنونی را با پیش از پیروزی انقلاب مقایسه کرد.

دکتر کلانتری اظهار داشت: پیش از انقلاب قدرت های جهانی پشت نظام پهلوی بودند، پس از انقلاب مقابل پیروزی انقلاب قرار گرفتند. آنها به اعتقاد خودشان می خواهند تحریم های کشنده را به اجرا بگذارند. دستاوردهای انقلاب اسلامی، در برخی حوزه ها ده ها برابر و برخی دیگر صدها برابر است. امروزه ما رتبه 16 جهان را در حوزه تولید علم داریم.

وی افزود: کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی را می توان با کشورهای هم تراز با جمهوری اسلامی مقایسه کرد که ببینیم حرکت رو به جلو داشته ایم یا خیر. بر اساس مقیاس های جهانی، باید کارنامه نظام جمهوری اسلامی را بررسی کنیم که سرعت پیشرفت ما بر اساس استانداردهای جهانی چگونه بوده است.

دکتر کلانتری گفت: یکی از دستاوردهای این همایش، تولید یک کتاب مرجع خواهد بود که تولید کنندگان نویسندگان و غیره می توانند به آن رجوع کنند تا یک دایره المعارف خوب در حد 20 جلد فراهم خواهد شد این همایش با زبان انگلیسی، زبان عربی و فارسی ارائه شد. همچنین در چهل چراغ انقلاب اسلامی، 40 نشست علمی که توسط حضرت امام و مقام معظم رهبری مطرح شده است در واحد های مختلف در این زمینه ها برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اردوهای خمین تا جماران نیز برگزار می شود، افراد نیز به عنوان شناخت امام، درکلاس های آموزشی برگزار شده شرکت خواهند کرد و سپس به قم منزل حضرت امام مشرف شده و در پایان به آخرین منزلگه امام در جماران خواهند رفت. همچنین نشست های مختلف به مناسبت چهلمین سالگرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963481

وب گردی

وب گردی