باید اعتبارات بخش مهارتهای آموزشی افزایش یابد

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه میزان اعتبارات آموزشی کشور ۹۸.۵ درصد است، افزود: از این میزان تنها ۱.۵ درصد مربوط به مهارت آموزشی است که این مهم بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا حاتم زاده در مراسم افتتاح اولین مرکز آموزش عملی نیروهای پیمانکاری شرکت ملی گاز در کرج، اظهار کرد: درصدد هستیم با رعایت اصول عملی شاهد ارتقای سطح بهره‌وری کار شویم.
او در ادامه بابیان اینکه مهارت‌آموزی موجب کاهش حوادث و افزایش ایمنی می‌شود، گفت: افزایش مهارت نیروها موجب افزایش سرمایه‌های انسانی می‌شود.
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگری بابیان اینکه مهارت‌آموزی موجب ایجاد یک نظام آموزشی می‌شود، خاطرنشان کرد: میان اشتغال و آموزش ارتباط تنگاتنگی وجود دارد که باید به آن بیش از این پرداخته شود.
حاتم زاده بابیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ است، گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان بیش از این است.
باید اعتبار بخش مهارتهای آموزشی افزایش یابد
او بابیان اینکه میزان اعتبارات آموزشی کشور ۹۸.۵ درصد است، افزود: از این میزان تنها ۱.۵ درصد مربوط به مهارت آموزشی است که این مهم بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تأکید دارد.
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: بیکار فردی است که از صلاحیت کار و تخصص برخوردار است اما موفق به جذب شدن به کاری نشده است اما افراد زیادی دارای مدرک تحصیلی هستند ولی از تخصص برخوردار نیستند.
در ادامه اسحاق فرشیدی رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه اظهار کرد: برای ۱۲ هزار نیروی پیمانکاری شرکت گاز برنامه‌ریزی آموزش عملی شده است.
او هدف از راه‌اندازی این مرکز را ایجاد نظام آموزش نیروهای پیمانکاری دانست و گفت: در اولین اقدام این نیروها آموزش‌دیده و متخصص می‌شوند.
رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه آموزش نیروهای شرکت ملی گاز در ۳۱ استان کشور مدنظر است، گفت: افزایش استانداردهای مهارت‌آموزی در دستور کار است.
فرشیدی بابیان اینکه نیروهای پیمانکاری شرکت گاز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به نیرویی متخصص تبدیل‌شده و گواهی‌نامه بین‌المللی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: افزایش مهارت و کیفیت نیروهای انسانی موجب توسعه کشور می‌شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 963488

وب گردی

وب گردی