اسکندری:10 جلد کتاب با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  و دانشگاه آزاد در چهلمین  سال انقلاب  منتشر می شود

سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بهترین مکان برای ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی است زیرا جنس دانشگاه آزاد اسلامی مردمی است، انقلاب اسلامی نیز انقلابی مردمی بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ساختمان رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام دکتر خیری دبیر همایش، دکتر نصیری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صالح اسکندی سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا واعظی رئیس کمیته رسانه همایش حضور داشتند.

دکتر صالح اسکندی سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: برنامه هایی به مناسبت روز خبرنگار در هفته آینده برگزار خواهیم کرد، در این مراسم از پیشکسوتان عرصه رسانه و خانواده شهدای رسانه تقدیر خواهد شد. همچنین از برگزیدگان رسانه دانشگاه آزاد اسلامی که در پوشش، اطلاع رسانی و نقد عملکرد ما در دانشگاه اسلامی فعال بودند نیز تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رسالت عظیمی بر دوش پیش قراولان عرصه جنگ نرم یعنی رسانه ها قرار دارد. در زنجیره حرکت انقلاب اسلامی، که از نهضت اسلامی آغاز و منجر به وقوع انقلاب اسلامی و موجب پدید آمدن دولت اسلامی و تمدن اسلامی شد، رسالت عظیمی بر عهده رسانه ها است. اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به اندازه ای است که امروزه شاهد آن هستیم که در صدها شبکه ماهواره ای، مستند های تاریخی در زمینه انقلاب اسلامی ساخته می شود، حتی کشور عربستان در حال راه اندازی شبکه فارسی زبان 24 ساعته است تا علیه نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته، تبلیغ کند.

سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این شبکه ها قصد دارند اقداماتی که توسط انقلاب اسلامی شکل گرفته است را تضعیف کنند. اقداماتی که در انقلاب اسلامی ایران در طول این 40 سال صورت گرفته است، در مقایسه با انقلاب فرانسه و روسیه بی نظیر است. این را ما بر اساس شعار و ادعا مطرح نمی کنیم بلکه بر اساس نمام شاخص های پذیرفته شده بین المللی، از شاخص های اقتصادی گرفته تا شاخص های اجتماعی و فرهنگی.

وی افزود: من در حوزه آموزش عالی مدعی هستم که نمره آموزش عالی در کارنامه جمهوری اسلامی نمره مطلوبی است. همین که امروز دانشگاه آزاد اسلامی حدود یک میلیون و 400 دانشجو دارد، 600 هزار دانش آموز و 104 هزار عضو هیات علمی دارد، یعنی کارکنان دانشگاه در زیر سقف لابراتوراها و آزمایشگاه ها مشغول به کار هستند و این اتفاق، اتفاقی بزرگ است.

دکتر اسکندری بیان کرد: ما نیز در مجموعه رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های ویژه ای را در ادامه برنامه هایی که در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است، در نظر داریم که از جمله آن می توان به ساخت ده ها کلیپ، مصاحبه، گزارش و گفت و گو ها اشاره کرد. 10 جلد کتاب نیز با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و نشست های مختلفی در محل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در هفته آتی، پنجره های جدیدی در رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی گشوده خواهد شد که در آن به طور ویژه سعی به انتشار مطالبی در راستای نقد کارشناسانه و دفاع منصفانه از انقلاب اسلامی می پردازند.

سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بهترین مکان برای ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی است زیرا جنس دانشگاه آزاد اسلامی مردمی است، انقلاب اسلامی نیز انقلابی مردمی بود. دانشگاه ازاد اسلامی می تواند در معرفی قوت ها، فرصت ها و چالش هایی که در 40 سال گذشته داشته ایم، به لحاظ کارشناسی کمک کند و از منظر علمی نگاهی بدون جانبداری و منصفانه،داشته باشد. برگزاری ده ها نشست تخصصی در واحد ها، برگزاری سمینارها، کنفرانس های علمی در خصوص چهلمین سالگرد و در نهایت برگزاری این همایش بین المللی، در تبیبن انقلاب چهل ساله ما موثر واقع شود.

گفتنی است، دبیرخانه همایش در طبقه هفتم، بلوک ششم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. تلفن های این دبیر خانه 02144861809-44869805 است. متن و اطلاعات موجود در سایت همایش وجود دارد بخش دانشجویی در این همایش وجود دارد دانشجویان می تواندن آثار خود را به دبیرخانه ارثال کنند.لازم به ذکر است این همایش علمی و به صورت ارسال مقاله است و کاملا پایه علمی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963493

وب گردی

وب گردی