باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل آینده تبیین و گردآوری کنیم

دبیر همایش دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی گفت: یک تجربه مدیریتی و رهبری دینی با رابطه ی امام و امت منجر به پیروزی انقلاب شده است هم چنین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای سرمایه های عظیمی است که با خودباوری امت شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری دبیر همایش دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی در نشست خبری همایش گفت: انقلاب نمودِ ورود دین به عرصه حیات سیاسی و اجتماعی، مواجه تمام قد در برابر استکبار و تولید کننده مردان بزرگی همچون شهید حججی بوده است.
او افزود: یک تجربه مدیریتی و رهبری دینی با رابطه ی امام و امت منجر به پیروزی انقلاب شده است هم چنین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای سرمایه های عظیمی است که با خودباوری امت شکل گرفت.
خیری ادامه داد: معرفت عمیق و نصرت الهی، اعتقاد به تجربه ی موفق رهبری دینی، بی اعتمادی به دیگران و دوری از رجزخوانی بیگانگان و ضرورت انتقال انقلاب هویتی به نسل آینده مهمترین سرمایه های انقلاب هستند.
خیری گفت: تبیین ظرفیت های عملی و نظری، تبیین کارنامه کارآمدی نظام، تبیین و تحلیل مواجه نظام جمهوری اسلامی با چالش های مختلف از جمله اهداف این همایش خواهند بود.

دبیر همایش ظرفیت های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: محورهای اصلی این همایش شامل مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو است و برای هر کدام از این محورها زیرمحورهایی در نظر گرفته شده است که در راهنمای همایش آورده شده است.

او با بیان اینکه فراخوان همایش اعلام شده است افزود: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 30 شهریور 1397 و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 آبان ماه 1397 است.

حجت الاسلام خیری گفت: 20 سازمان در برگزاری این همایش با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که از جمله آنها می‌توان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های نهاد ریاست‌جمهوری را نام برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 963495

وب گردی

وب گردی