مراکز درمانی  حجاج در مکه و مدینه کجاست؟

یکی از دغدغه های هر ساله حجاج و مهمتر از آن سازمان حج و زیارت، مسائل مربوط به سلامتی و درمان مشکلات احتمالی حجاج است که عملیات مربوط به آن طی فرایندی حساب شده ، از ماه ها قبل از موسم حج شروع و تا پایان حج ادامه می یابد.

به گزارش ایسکانیوز تیم پزشکی ستاد حج در مدینه منوره از 4 مرکز درمانی مستقر در 4 هتل این شهر سازماندهی شده است که در 4 نقطه شهر مدینه و عمدتا اطراف حرم و نزدیک به هتل های محل استقرار زائران ایرانی قرار دارد.
هتل های مکارم پلازا – جلنار طیبه – جلنار السلام – رویال مکارم، چهار هتلی است که تیم پزشکی در آن مستقر است ، البته سه مرکز به غیر از رویال مکارم که 16 ساعته کار می کند، بقیه شبانه روزی فعالیت دارند.
در این مراکز ، بخش های مختلف از جمله متخصصان داخلی، طب اورژانس ، زنان ، روان پزشک ، تکنسین اورژانس – تکنسین دارویی – پذیرش و پرستاری فعالیت دارند.
تیم پزشکی ایران در این مراکز، به دو دستگاه آمبولانس و داروهای ضروری مجهز است که دارو برای بیماران خاص ، تنها برای مصرف در داخل درمانگاه است.
در این مراکز عملیات درمانی، صرفا سرپایی و یا بستری موقت است.

زمانی که نیاز به بستری شدن زائران باشد، تیم پزشکی چگونه عمل می کند؟


در این حالت پزشکان رابط عرب زبان با بیمارستان های سعودی برای هماهنگی و انتقال بیمار به بیمارستان های سعودی کار خود را شروع می کنند.
در این بیمارستان ها کلیه امور مربوط به درمان بیمار اعم از بستری، جراحی (درصورت لزوم) ویا ارتوپدی تا پایان دوره درمان انجام می شود.
ازجمله نکاتی که زائران حتما باید در زمان مراجعه به درمانگاه های مدینه منوره یا مکه مکرمه توجه داشته باشند، همراه داشتن کارت شناسایی است، بویژه برای دسترسی کادر درمانی به سوابق بیمار و یا احتمالا انتقال به بیمارستان ضروری است.

مکه مکرمه

در مکه مکرمه، در همه هتل ها ، یک درمانگاه برای زائران تدارک دیده شده است و شهر مکه به 5 منطقه تقسیم شده و در هر منطقه یک درمانگاه تخصصی پیش بینی شده است.
مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه، همچنین یک بیمارستان تخصصی نیز تدارک دیده است که زائران می توانند در کنار بیمارستان سعودی از خدمات این مرکز نیز استفاده کنند .
در مکه مکرمه هم بخش های مختلف از جمله ، طب اورژانس ، داخلی، قلب ، زنان ، روان پزشکی ، چشم پزشکی ، ارتوپدی، جراحی ، عفونی ، نورولوژی ، مغز و اعصاب وجود دارد.
700

کد خبر: 963520

وب گردی

وب گردی