مهمترین دلایل  بیماری  زائران خانه خدا چیست؟

 براساس بررسی های به عمل آمده از سوی کادر پزشکی ایران در مدینه منوره ، تاکنون بیشترین مراجعه به درمانگاه ها به دلیل خستگی، کوفتگی، دردهای عضلانی، بوده که دلیل بیشتر این عوارض ، عدم استراحت کافی عنوان شده است.

به گزارش ایسکانیوز پس از بیماری های ناشی از خستگی، بیشترین مراجعات در ارتباط با سرماخوردگی، اسهال و یبوست است که دلیل آن وضعیت جوی و تغییرات ایجاد شده در رژیم غذایی زائران عنوان شده است.
اما بیشترین دلیل مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی دیابت است که پزشکان توصیه می کنند این بیماران حتما داروهای خود را به اضافه نسخه پزشک ، از ایران همراه داشته باشند.

توصیه پزشکان به حجاج

توصیه پزشکان این است که زائران در ابتدای ورود به مکه و مدینه، استراحت کافی داشته باشند.
از پیاده روی در ساعات گرم روز خودداری کنند.
میزان بیشتری سبزیجات، میوه و آب مصرف کنند.
از نوشیدن آب یخ درگرمای مکه و مدینه اجتناب کنند.
توصیه می شود حجاج در زمان پیاده روی در طول روز مایعات فراوان بنوشند و منتظر تشنگی برای خوردن آب نشوند و با فواصل کم مایعات مصرف کنند.
افراد دارای چربی بالا و قند خون از غذاهای رژیمی استفاده کنند که در تمامی هتل های محل اقامت حجاج تدارک دیده شده است.
زایران سالخورده نیز سعی کنند از ساعات 9 صبح تا 5 بعد از ظهر از هتل هایشان خارج نشوند
رژیم غذایی را رعایت کنند .
براساس گزارش های دریافتی از سوی منابع مسئول در مدینه، در طول 13 روزگذشته تاکنون خوشبختانه مشکلی خاصی در خصوص زائران گزارش نشده است و تنها چند مورد ارجاع به بیمارستان های سعودی داشته ایم که به سرعت رسیدگی شده و بیماران ترخیص شده اند.
اولین گروه از زائران خانه خدا 27 تیرماه گذشته وارد کشور عربستان شدند و تا روز دوشنبه تعداد زائران ایرانی که وارد این کشور شده اند از مرز 26 هزار تن گذشت.
امسال، 86 هزار تن از هموطنان ایرانی مان در مناسک حج شرکت دارند.

700

کد خبر: 963522

وب گردی

وب گردی