تاکید روسیه بر نقش کلیدی تهران در جنگ با داعش

سفیر روسیه در اراضی اشغالی با مهم خواندن نقش تهران در پایان دادن به حضور تروریست ها در سوریه خواسته صهیونیست ها مبنی بر خروج کامل ایران از سوریه را غیر واقعی برشمرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آناتولی ویکتروف» سفیر روسیه در تل آویو، روز گذشته با بیان این که تهران سیاست های مستقل خود را در قبال سوریه دارد، گفت: کشورش می کوشد تهران را متقاعد به خروج نیروهایش از سوریه کند.

سفیر روسیه که در گفت وگو با شبکه 10 تلویزیون غیردولتی سخن می گفت، ادامه داد: «همانگونه که تل آویو درخواست کرده، ترجیح مسکو بر این است که تنها نظامیان سوری در بلندی های جولان در مرز با اسراییل حضور داشته باشند.»
ویکتروف در تشریح دیدار ماه گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: «پیام تلویحی این سفر حمایت پوتین از امنیت مورد علاقه اسراییل در صورت حل و فصل بحران سوریه است.»

ویکتروف با مهم خواندن نقش تهران در پایان دادن به غائله داعش درسوریه دلیل «رد پیشنهاد رژیم صهیونیستی در خصوص خروج کامل ایران از سوریه» را به همین دلیل دانست. یک مقام اسرائیلی در هفته گذشته مدعی شده بود که روسیه پیشنهادی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در فاصله یکصد کیلومتری بلندی های جولان ارائه کرده است.

سفیر روسیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضع «حماس» و «حزب الله»گفت: « ما با هر گونه استفاده از زور توسط دولت اسراییل مخالفیم.»

اسرائیل در ماه های اخیر به مواضعی که مدعی است نیروهای ایرانی و«حزب الله» حضور دارند، حملاتی هوایی انجام داده است.

کد خبر: 963526

وب گردی

وب گردی