چرایی نبود آمار دقیق از تعداد معتادان در کشور

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرده پوشی مسئولان و پنهان کاری معتادان مهم‌ترین دلیل ناقص بودن آمار اعتیاد است، عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را در این زمینه ناموفق ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز محمد کاظمی در خصوص چرایی نبود آمار دقیقی از تعداد معتادین در کشور، گفت: دلیل این موضوع هم پرده پوشی مسئولان و هم پنهان کاری مصرف کنندگان مواد مخدر است. زیرا فرد معتاد نمی آید اعلام کند که معتاد است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما آنچه مسلم است اعتیاد در کشور ما روز به روز در حال گسترش است، دایره مواد گسترده تر می شود و اقشار بیشتری به این معضل آلوده می شوند.

وی ادامه داد: همان گونه که گفتید آمار دقیقی از افزایش آمار اعتیاد در دست نیست اما آنچه که در عمل و در واقعیت می بینیم حاکی از افزایش آمار اعتیاد است. مثلاً در گذشته شما در خیلی از روستا ها به ندرت می توانستید معتاد پیدا کنید اما امروز این افراد تبدیل به معضلی حتی برای روستا ها شده اند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر در مبارزه با مواد موفق نبوده

پرده‌پوشی مسئولان و پنهان‌کاری معتادان عامل افزایش آمار اعتیاد

این نماینده مجلس دهم در خصوص عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در مبارزه با اعتیاد، گفت: متاسفانه عملکرد این نهاد در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نبوده و در طول این سال ها ستاد برنامه مشخصی برای جلوگیری از افزایش مواد مخدر و ابتلای افراد به آن نداشته است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: به جهت این که رئیس این ستاد رئیس جمهور است و وزیر کشور هم قائم مقام ایشان در این ستاد هستند و سازمان های متعددی در آن حضور دارند بنابراین یک ستاد گسترده و پر عضوی است؛ بنابراین این اعضا نمی توانند دور هم جمع شوند، تصمیم بگیرند و برنامه ریزی کنند. به همین دلیل نمی توانند موفق باشند به خصوص در این دوره که کاملاً در حاشیه بوده و عملکرد خاصی نداشته است.

700

کد خبر: 963579

وب گردی

وب گردی