ایوبی: شیخ اشراق را الگوی خود قرار دهیم

شیخ الاشراق در 38 سال زندگی، بزرگترین افتخارات را در دنیا بدست آورد و ما باید او و دیگر مفاخر را الگو قرار دهیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کمیسیون یونسکو- ایران؛ دکتر حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه، عصر دوشنبه به سهرورد آمد و در مراسمی که با حضور مردم سهرورد برگزار شد به مقام شامخ سهروردی ادای احترام کرد.

وی در این مراسم اظهار کرد: ما باید به رگ و ریشه و هویت و بزرگامان برگردیم تا احساس افتخار کنیم. من امروز از دیدن این جمعیت که با پای دل در این روستای زیبا در این مراسم گردهم آمدند، به وجد آمدم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو تاکید کرد: مردم عزیز! خواهران! برادران! روحانیون معزز و مسوولان شهر باید به شما تبریک گفت که شخصیت هایی دارید که بزرگان این کشور با یک اشاره به محضر شما آمدند.

ایوبی تصریح کرد: سهروردی 38 سال عمر کرد اما بزرگترین های جهان به نام او افتخار می کنند. هانری کربن که از بزرگان فلسفه جهان است می گوید با آشنا شدن با این فیلسوف جوان 38 ساله از فلسفه غرب به شرق کوچ کردم و به ایران آمدم.

وی ادامه داد: به خودم و مسوولان منطقه عرض می کنم بسیاری از دانشجویان واساتید و هنرمندان این کشور نمی دانند سهرورد کجاست. این نشان می دهد که ما در معرفی و شناسایی این شخصیت برجسته کم کار کردیم و همچنین مدیریت استان نیز باید در این زمینه بیشتر تلاش کند.

دبیر کل کمیسیون یونسکو گفت: شیخ شهاب سهروردی را الگو قرار دهیم. 38 سال و این همه برکات در دنیا. باید کاری کنیم همه این نقطه را بشناسند و گردشگران دنیا به این دیار سفر کنند. این منطقه آباد خواهد شد اگر شیخ اشراق را محور توسعه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان با علاقه به سهرورد می آیند و این ظرفیت بزرگی برای چنین برنامه هایی است. آمادگی کامل دارم با تمام وجودم و عشق و علاقه، توانم را به خدمت بگیرم که فلسفه اشراق را به ایران و جهان معرفی کنیم تا جهانیان ما را بهتر بشناسند که البته می شناسند.

دبیر کل کمیسیون یونسکو توضیح داد: در جمع اندیشمندان جهان که هستید احساس غرور می کنید از شمس، مولانا، خیام، شیخ اشراق و دیگر مفاخر ایران اسلامی. ده ها خیابان در فرانسه به نام سعدی است و بزرگان ما را دنیا می شناسند و بر ما است که حرکت کنیم تا کشور راه خودش را که همان توحید، معنویت و نور است طی کند.

کد خبر: 963581

وب گردی

وب گردی