الکترونیکی کردن خدمات از اولویت های اصلی وزارت اقتصاد است

مشاور وزیر اقتصاد و مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع طی یک نشست خبری، الکترونیکی کردن خدمات را یکی از اولویت های اساسی وزارت اقتصاد در راستای شفاف سازی خواند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، نادر آریا در این نشست خبری که در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه سالانه الکامپ برگزار شد، با اشاره به گستردگی وظایف و سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت اقتصاد اظهار داشت: هر یک از این سازمان ها و شرکت ها، در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای چالش ها و فرصت هایی هستند که به هر کدام از آنها باید با دیدی تخصصی نگریست.

او گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ در بخش فنآوری اطلاعات و ارتباطات تعداد ۲۳ پروژه را مصوب کرده است که حدود پنج پروژه آن مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی می شود.

آریا افزود: تعدادی از پروژه های وزارت امور اقتصادی به عنوان طرح های راهبردی و کلیدی وزارت اقتصاد پیگیری می شود که در مجموع تعداد آنها به ۳۳ پروژه بالغ می شود.

او گفت: از این مجموع ۱۶ پروژه مبتنی بر استفاده از فاوا است.

آریا در ادامه، کسب رتبه های برتر توسط گمرک، ستاد وزارتخانه، بیمه مرکزی و سازمان امور مالیاتی در ارزیابی بهار سال ۱۳۹۷ خدمات دولت الکترونیکی کشور در بین وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی سراسر کشور را از جمله دستآوردهای وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه در این حوزه ذکر کرد.

آریا در پاسخ به سوالی در خصوص تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان امور مالیاتی نیز با بیان اینکه مدیریت تبادل اطلاعات بین این دو سازمان بر عهده وزارت فنآوری اطلاعات و ارتباطات است، اظهار داشت: این سامانه در مراحل پایانی راه اندازی خود بسر می برد و در صورت تکمیل، امکان نقل و انتقال املاک بدون نیاز به مراجعه به سازمان امور مالیاتی و از طریق دفاتر اسناد رسمی را فراهم می آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963606

وب گردی

وب گردی