رونمایی از کتاب/ رشادت‌های یک نوجوان در عملیات والفجر ۱۰

کتاب "بلوغ پشت خاکریز" نوشته حسن و حسین شیردل دربرگیرنده خاطرات یکی از رزمندگان نوجوان دوران دفاع مقدس به نام ایمان کفایی مهر، به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب "بلوغ پشت خاکریز" نوشته حسن و حسین شیردل دربرگیرنده خاطرات یکی از رزمندگان نوجوان دوران دفاع مقدس به نام ایمان کفایی مهر، به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

حسن شیردل درباره این کتاب و مفهوم آن آورده است: قصه این کتاب از یک فضای خانوادگی خاص شروع می‌شود و همین فضای خاص باعث می‌شود شخصیت این کتاب وارد جبهه شود. ورود کفایی مهر به جبهه قصه‌های زیبا و جذابی دارد و این قصه‌ها تا پایان جنگ و بازگشتش از جبهه ادامه دارد.

وی ادامه داد: خاطرات آقای کفایی مهر خاطره‌ای است که جنس رفتاری خیلی خاصی دارد به‌طوری‌که وقتی از او سؤال کردم یادت می‌آید کجا به بلوغ فکری رسیدی؟ گفت پشت خاک‌ریز... یعنی بلوغی فکری ما، دریافت‌های ما، فهمیدن زندگی و تمام این مسائل از پشت خاک‌ریز متولدشده است و تا امروز با آن درگیر هستم.

شیردل تاکید کرد: وقتی از کفایی مهر خواستم خاطراتش را بیان کند با اینکه مشغله زیادی داشت، با کمال میل پذیرفت و ما به مدت یک هفته به‌صورت شبانه‌روزی کنار هم بودیم تا خاطرات این کتاب که حاصل ۱۶ ساعت مصاحبه است، به ثبت رسید.

جذاب‌ترین بخش خاطرات کفایی مهر زمانی است که او در عملیات والفجر ده درحلبچه با گروه مهندسی رزمی از لشگر علی ابن ابیطالب مواجه میشود و گفتگویی عجیب بین او و فرمانده آنها صورت می گیرد. وقتی از شدت تشنگی از یکی رزمندگان آنجا تقاضای آب می‌کند او قمقمه خود را به او می‌دهد و می‌گوید ما تا ساعاتی دیگر شهید می‌شویم چراکه آن‌ها همگی شیمیایی شده بودند.

بلوغ پشت خاکریز کتاب با ۲۸۰ صفحه و شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر: 963631

وب گردی

وب گردی